Page 1 of 1
Lmm
Posted: 04 Jun 2006, 23:15
by 320Niklas
Vad fungerar bäst lmm på sug sidan eller på tryck sidan??Eller fingerar de lika bra?
Posted: 04 Jun 2006, 23:53
by NORMIND
det där skulle jag också vilja veta... har sett båda varianterna...
är det skilnad på LMM med klaff och LMM med tråd ? alltså är det nån av dom det funkar bra med och den andra inte ?
Posted: 05 Jun 2006, 00:51
by Zwofurti
lmm med klaff är en luftmängdmätare
med tråd är det en luftmassemätare.
skillnaden hör ni på namnet, den är juh konstruerad för att vara på sugsidan, så jag tycker ju den bör vara där.
Posted: 05 Jun 2006, 06:19
by Svintoleffe
bmw Andreas säger samma sak lmm på sug sidan.
Posted: 05 Jun 2006, 07:26
by 318is_turbo
för en del verkar de fungera skit bra på trycksidan men jag har fått ihop både m20 och m42 på sugsidan och de fungerar fint
Posted: 05 Jun 2006, 09:28
by Fido85
sugsidan...hade jag och funkade superbra
Posted: 06 Jun 2006, 15:57
by Chrille
Trycksidan... Jag får inte bilen o gå bra med LMM på sugsidan.. vill bara fetta ner sig..
Posted: 06 Jun 2006, 20:47
by BRUZZE
Chrille wrote:Trycksidan... Jag får inte bilen o gå bra med LMM på sugsidan.. vill bara fetta ner sig..
har du dump?
Posted: 06 Jun 2006, 21:01
by Chrille
Yepp... både intern i turbon samt på tryckröret mellan IC o insug... Antar att den suger luft genom den interna dumpen i turbon, därför det inte funkar me LMM på sugsidan...
Posted: 06 Jun 2006, 21:23
by Misano
Chrille wrote:Yepp... både intern i turbon samt på tryckröret mellan IC o insug... Antar att den suger luft genom den interna dumpen i turbon, därför det inte funkar me LMM på sugsidan...
Aha.. där har du ju ditt problem säkert. Men jag tror det är den externa dumpen som står lite öppen, därav att den går fett för dig när du har den på sugsidan. Den interna har ingen kontakt met luften utanför turbon.
Man varför har du 2 st?
Sätt ett lock för den istället, eller plocka bort den externa
Posted: 06 Jun 2006, 21:54
by Chrille
Nja ja prövade hålla för den externa men ingen större skillnad...
Säker på att den intergrerade inte kan vara problemet?
Posted: 06 Jun 2006, 22:11
by Turbo_folke
Hade en sådan bosch återcirkulerande dump på min 900s och den tjuv öpnnade på tomgång. Har läst om fler som haft samma "problem" när man kört med den som öppen dump.
Posted: 06 Jun 2006, 22:13
by kallevedlund
Chrille wrote:Nja ja prövade hålla för den externa men ingen större skillnad...
Säker på att den intergrerade inte kan vara problemet?
den intergrerade kan inte generera ett sådant fel, eftersom luften kommer tillbaka... Du har förmodligen ett läckage i din externa dump isåfall..