Nytt tak till e30
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
- olander_91
Nytt tak till e30
Tjena!
Har en e30 2 dörrars år 86
Taket har slagit sig vid svetsning (kantigt av mig) så jag undrar vart man kan köpa ett nytt eller någon som har en skrotbil utan taklucka man kan få köpa från.
Funderar också på om det går att köpa ett plasttak och sedan nita fast på någe vänster, det väger ju mindre.
Kom med alla möjliga förslag.
// Tobbe
Har en e30 2 dörrars år 86
Taket har slagit sig vid svetsning (kantigt av mig) så jag undrar vart man kan köpa ett nytt eller någon som har en skrotbil utan taklucka man kan få köpa från.
Funderar också på om det går att köpa ett plasttak och sedan nita fast på någe vänster, det väger ju mindre.
Kom med alla möjliga förslag.
// Tobbe
jag böt för några veckor sen på en e30 m3:a åt en nisse. enlig han fanns de inga nya takplåtar å köpa.
så ja tog från en annan bil å skarvade i stolparna. men ska man kapa av hela taket bör man ha bilen sitta i riktbänk osv så den inte kan vika sig.
jäääävligt lätt hänt kan ja säga. är bilplåtslagare å har bytt ett par tak å vet hur de kan sluta
så ja tog från en annan bil å skarvade i stolparna. men ska man kapa av hela taket bör man ha bilen sitta i riktbänk osv så den inte kan vika sig.
jäääävligt lätt hänt kan ja säga. är bilplåtslagare å har bytt ett par tak å vet hur de kan sluta

- olander_91
-
- olander_91
- olander_91
- olander_91
Då jag känner han som har bilen på sista bilden så vet jag att taket är från
http://www.acm-ab.se/ väldigt bra kvalite på allt dom gör.
mvh
http://www.acm-ab.se/ väldigt bra kvalite på allt dom gör.
mvh
- olander_91