Elhissar E30. Funkade / Funkar inte

Här diskuteras chassie och övriga bilen, ej motor.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
Livinloud

Elhissar E30. Funkade / Funkar inte

Post by Livinloud »

Tjaba!

Jag köpte en E30 för 1½ år sedan och då funkade allt, Elhissar taklucka osv osv..
Nu när den är renoverad så vägrar elhissarna fungera, Jag har kollat knappar, motorn, säkringar och kablage. Men den vägrar sparka igång!

Finns det någon kabel under instrumentbrädan som jag kan ha glömt att kopplat in? Som går endast till elhissarna?

Allt funkar förutom Elhissarna!

MVH Fredrik M
jocke_e30

Post by jocke_e30 »

Elhisse/taklucke jorden sitter på startmotorn om du kan ha satt fel?
Nemesis_turbo

Post by Nemesis_turbo »

jocke_e30 wrote:Elhisse/taklucke jorden sitter på startmotorn om du kan ha satt fel?

sitter även elspeglar och coupé fläkt jorden där?
Tomas B
b.tompa@gmail.com
073-7617836
jocke_e30

Post by jocke_e30 »

Hmm inte vad jag kommer ihåg just nu kan kika på de imorn
Livinloud

Post by Livinloud »

Fattar ingenting, motorerna gick och köra manuellt så det går ju att köra bilen nu. Men det vore ju kul om skiten kunde funka!

Kan man ha glömt nån kabel under instrumentbrädan? Allt annat funkar ju, sprut, tut, vindrutetorkaren, motorn hostar och spottar. De e fina grejor!
Rikard B

Post by Rikard B »

Livinloud wrote:Fattar ingenting, motorerna gick och köra manuellt så det går ju att köra bilen nu. Men det vore ju kul om skiten kunde funka!

Kan man ha glömt nån kabel under instrumentbrädan? Allt annat funkar ju, sprut, tut, vindrutetorkaren, motorn hostar och spottar. De e fina grejor!

har precis samma problem på min m535 har letat men inte hittat nå tomt kablage på min
Rikard Brodén
072-242 85 00
bmw 525 mpaket 03 såld
328 touring låg :) såld
e30 83 323a busbil såld
e21 låg :)såld
e34 m5
e28 m535 turbo
e30 M3
E9 -71
Nemesis_turbo

Post by Nemesis_turbo »

Livinloud wrote:Fattar ingenting, motorerna gick och köra manuellt så det går ju att köra bilen nu. Men det vore ju kul om skiten kunde funka!

funkar dina el bakspeglar?
Tomas B
b.tompa@gmail.com
073-7617836
Icee

Post by Icee »

Strömmen till el hissarna och taklucka tas från den stora kontakten brevid kopplingspedalen. Borde vara stiftet som är längst nere till höger i kontakten. Går sedan till ett relä som skall sitta där nära som aktvieras antingen via kontakten vid förardörren som tänder innerbelysningen eller trändlåset
Livinloud

Post by Livinloud »

Nemesis_turbo wrote:

funkar dina el bakspeglar?

Jajjemen!
PBRacing

Post by PBRacing »

hade samma fel på min e30 cab -90.. sitter ett relä under ratten.. hade ström från relät men kom inte fram nått till knapparna.. :s så pröva å mäta de..
Livinloud

Post by Livinloud »

PBRacing wrote:hade samma fel på min e30 cab -90.. sitter ett relä under ratten.. hade ström från relät men kom inte fram nått till knapparna.. :s så pröva å mäta de..

Vilket relä? Det stora som sitter vid rattstången?!

MVH Fredrik M
Icee

Post by Icee »

Livinloud wrote:
PBRacing wrote:hade samma fel på min e30 cab -90.. sitter ett relä under ratten.. hade ström från relät men kom inte fram nått till knapparna.. :s så pröva å mäta de..

MVH Fredrik M

Om du har abs sitter det direkt under boxen längst till vänster. Vet tyvärr inte hur de ser ut utan.
Livinloud

Post by Livinloud »

Icee wrote:
Livinloud wrote:

MVH Fredrik M

Om du har abs sitter det direkt under boxen längst till vänster. Vet tyvärr inte hur de ser ut utan.

Jo jag har ABS!
Men jag kan inte hitta det du pratar om!
Icee

Post by Icee »

Under instrumentbrädan, förasidan. Längst ut till vänster skall absboxen sitta. Där under skall relä till fönsterhissarna och takluckan sitta. Var precis ut å kollade också så jag faktist kom ihåg rätt
Carlsson

Post by Carlsson »

ansvarsfrihetsrelät? du har troligt vis missat en kabel i 25pinns kontakten när du bytte motor jag hade samma problem på min e30 när jag skickade i 535 motorn.
Daniel Carlsson 070 46 174 24

Tur att jag inte kör lika illa som jag stavar :P
335IM

M535

BMW 242
Post Reply