Elhissar E30. Funkade / Funkar inte
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Elhissar E30. Funkade / Funkar inte
Tjaba!
Jag köpte en E30 för 1½ år sedan och då funkade allt, Elhissar taklucka osv osv..
Nu när den är renoverad så vägrar elhissarna fungera, Jag har kollat knappar, motorn, säkringar och kablage. Men den vägrar sparka igång!
Finns det någon kabel under instrumentbrädan som jag kan ha glömt att kopplat in? Som går endast till elhissarna?
Allt funkar förutom Elhissarna!
MVH Fredrik M
Jag köpte en E30 för 1½ år sedan och då funkade allt, Elhissar taklucka osv osv..
Nu när den är renoverad så vägrar elhissarna fungera, Jag har kollat knappar, motorn, säkringar och kablage. Men den vägrar sparka igång!
Finns det någon kabel under instrumentbrädan som jag kan ha glömt att kopplat in? Som går endast till elhissarna?
Allt funkar förutom Elhissarna!
MVH Fredrik M
- Nemesis_turbo
Livinloud wrote:Fattar ingenting, motorerna gick och köra manuellt så det går ju att köra bilen nu. Men det vore ju kul om skiten kunde funka!
Kan man ha glömt nån kabel under instrumentbrädan? Allt annat funkar ju, sprut, tut, vindrutetorkaren, motorn hostar och spottar. De e fina grejor!
har precis samma problem på min m535 har letat men inte hittat nå tomt kablage på min
Rikard Brodén
072-242 85 00
bmw 525 mpaket 03 såld
328 touring låg såld
e30 83 323a busbil såld
e21 låg :)såld
e34 m5
e28 m535 turbo
e30 M3
E9 -71
072-242 85 00
bmw 525 mpaket 03 såld
328 touring låg såld
e30 83 323a busbil såld
e21 låg :)såld
e34 m5
e28 m535 turbo
e30 M3
E9 -71
- Nemesis_turbo
Livinloud wrote:Fattar ingenting, motorerna gick och köra manuellt så det går ju att köra bilen nu. Men det vore ju kul om skiten kunde funka!
Kan man ha glömt nån kabel under instrumentbrädan? Allt annat funkar ju, sprut, tut, vindrutetorkaren, motorn hostar och spottar. De e fina grejor!
funkar dina el bakspeglar?
Strömmen till el hissarna och taklucka tas från den stora kontakten brevid kopplingspedalen. Borde vara stiftet som är längst nere till höger i kontakten. Går sedan till ett relä som skall sitta där nära som aktvieras antingen via kontakten vid förardörren som tänder innerbelysningen eller trändlåset
Nemesis_turbo wrote:Livinloud wrote:Fattar ingenting, motorerna gick och köra manuellt så det går ju att köra bilen nu. Men det vore ju kul om skiten kunde funka!
funkar dina el bakspeglar?
Jajjemen!
Livinloud wrote:PBRacing wrote:hade samma fel på min e30 cab -90.. sitter ett relä under ratten.. hade ström från relät men kom inte fram nått till knapparna.. :s så pröva å mäta de..
Vilket relä? Det stora som sitter vid rattstången?!
MVH Fredrik M
Om du har abs sitter det direkt under boxen längst till vänster. Vet tyvärr inte hur de ser ut utan.
Icee wrote:Livinloud wrote:PBRacing wrote:hade samma fel på min e30 cab -90.. sitter ett relä under ratten.. hade ström från relät men kom inte fram nått till knapparna.. :s så pröva å mäta de..
Vilket relä? Det stora som sitter vid rattstången?!
MVH Fredrik M
Om du har abs sitter det direkt under boxen längst till vänster. Vet tyvärr inte hur de ser ut utan.
Jo jag har ABS!
Men jag kan inte hitta det du pratar om!