hur ställa vanos

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
grov4

hur ställa vanos

Post by grov4 »

Hej har en fråga, ska riva min topp, och när man ska 0 a vanos så ska man köra in ett värktyg i vid svänghjulet, eller om de ska va nån märkning,, men till saken hör att jag har m20 svänghjul, så hur ska jag 0 a vanos,, den som hjälper mig med det säger att det inte går på grund av att de e m20 svänghjul? tacksam för alla svar,
E36 turbo
david__

Post by david__ »

du kan inte låsa motorn med m20 sväng hjul på sväng hjulet.

jag har samma problem. du får vara mycket noga när du sätter 1ans kolv i övre dödläge o inte rubba motorn sen..
nu kna ja ha lite fel pga av min skalle verk,, men har för mej att ja gjorde så iaf.. ja kan kolla har nog antecknat e i gareget.. kommer med ett nytt inlägg snart
grov4

Post by grov4 »

ok tack de va de jag viste, gärna mer info
E36 turbo
david__

Post by david__ »

hittade inga antecknigar.. men förmodar att du har verktyget till att låsa kamaxlarna,.. kolla på kamdreven på utlopp ska pilen peka upåt , där låser du kammarna o rör inte vevaxlen förens du e klar sen
Overcharged

Post by Overcharged »

men kan du inte sätta tillbaks M50 hjulet då?
david__

Post by david__ »

de hade varit de bästa men tror inte han e sugen på att plocka bort lådan, eller har ja fel..
men de går me m20 ssväng hjul var noga bara.
grov4

Post by grov4 »

Nej vill inte byta svänghjulet,, rev toppen nu iaf, ska in på planing i morn, sen på med 3,5 mls packning å arp bult,,;) tack för svaren,,
E36 turbo
Post Reply