Jag undrar vilka fälgar som passar e30 o vilka som inte gör? 100/4 är ju bultcirkeln och en jävla massa bilar med den bultcirkeln men hur är det med ET,n? Jag har hittat ett par breda fina fälgar som suttit på en golf/caddy som är 100/4 passar dom utan problemas på en E30 eller hur ska jag veta?
Jag hade sökt om sök funktionen funkat bättre. men den strular bara för mig.
Vilka fälgar passar E30 och vilka inte?
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
-
Vilka fälgar passar E30 och vilka inte?
Garageplats sökes för mek i sthlm gärna på södra sidan hör av dig via pm!!
-
På dom fälgarna i fråga var det et 30. o fram fälgen var 8" och bak 8.5"
Men vilka et mått passar e30 då? finns ju som sagt massor av fälgar till olika bilmärken som har 100/4 men vilka av dom passar utan problem? från andra bilar då dvs.
Men vilka et mått passar e30 då? finns ju som sagt massor av fälgar till olika bilmärken som har 100/4 men vilka av dom passar utan problem? från andra bilar då dvs.
Garageplats sökes för mek i sthlm gärna på södra sidan hör av dig via pm!!
-
alla 100/4 passar givetviss det är typ ford som har 114/4 och citroen som har 112/4 som inte passar osäker på måtten men det är nåt liknande iaf.
323i -85 sedan
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
Alltså, det där lär du få räkna ut själv lite. Nu vet inte jag om en 8.5" bakfälg eller en 8" framfälg med ET30 passar klockrent på en E30. Men, gör det det, så ser du ju även hur nära fjäderbenet respektive skärmkanten den ligger, Då kan du ju kanske dra slutsatsen att t.ex en 12" fälg med ET40 inte kommer passa fram.
Mvh
Mvh