Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.
Moderators: purepfcom , Pimplaren , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis
RoDe
Posts: 3817 Joined: 29 Sep 2006, 18:18
Location: Sthlm
Post
by RoDe » 10 Apr 2009, 19:41
såg på när dom bänkade en corvette c5. helt original enligt ägaren som polaren pratade med.
bänkade 371.2whp
.
chevrolet anger ju motoreffekten till 350hk.
kan bänken va så off???
The Lower Class
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 10 Apr 2009, 20:01
Brukar vara lite mer i LS1 än vad som skrivs.
RoDe
Posts: 3817 Joined: 29 Sep 2006, 18:18
Location: Sthlm
Post
by RoDe » 10 Apr 2009, 22:22
det kan jag förstå om det inte var WHP dom mätte.
The Lower Class
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 10 Apr 2009, 22:38
Ska bli kul att se vad den visar på Ivars bmw.
Chrille
Posts: 2222 Joined: 20 Nov 2005, 18:32
Location: Jönköping
Contact:
Post
by Chrille » 10 Apr 2009, 23:16
Vilken dag ska Ivars bänkas?
FugitivE
Posts: 1385 Joined: 02 Jun 2007, 10:05
Location: Värmdö
Post
by FugitivE » 10 Apr 2009, 23:20
Söndag verkar det som
Lackerare
plato
Posts: 452 Joined: 30 Sep 2006, 00:47
Location: Göteborg
Post
by plato » 10 Apr 2009, 23:58
förra året visade de omvandlad effekt på skärmen så de som visade var uträknad motoreffekt med 15% förlust eller vad det var , så de är säkert samma iår.
RoDe
Posts: 3817 Joined: 29 Sep 2006, 18:18
Location: Sthlm
Post
by RoDe » 11 Apr 2009, 08:02
om standard c5:an bänkades på elmia till 371.2WHP(på hjulen).
då visar bänken alltså 40-50hk för mycket.
The Lower Class
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 11 Apr 2009, 08:16
Det är oftast runt 400 hk i LS1 så det borde stämma rätt bra med 10% förlust.
RoDe
Posts: 3817 Joined: 29 Sep 2006, 18:18
Location: Sthlm
Post
by RoDe » 11 Apr 2009, 08:30
Bmwandreas wrote: Det är oftast runt 400 hk i LS1 så det borde stämma rätt bra med 10% förlust.
ok, där ser man.
får se när ivars gör sin mätning. blir väl på 2,5bar?
The Lower Class
R.Larsson
Posts: 454 Joined: 23 Sep 2006, 15:45
Location: Vaggeryd
Post
by R.Larsson » 11 Apr 2009, 09:26
plato wrote: förra året visade de omvandlad effekt på skärmen så de som visade var uträknad motoreffekt med 15% förlust eller vad det var , så de är säkert samma iår.
Stämmer mycket bra de! Var inne igår o tittade o de visade motoreffekt på skärmen.
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 11 Apr 2009, 09:44
RoDe wrote: Bmwandreas wrote: Det är oftast runt 400 hk i LS1 så det borde stämma rätt bra med 10% förlust.
ok, där ser man.
får se när ivars gör sin mätning. blir väl på 2,5bar?
Ja det får jag hoppas, men spinner det så blir det väl på 1.6 bar mappen.
Nobbe
Post
by Nobbe » 11 Apr 2009, 11:00
HAHA!
Ivars kommer bli skylldig nån en ny bänk!
danneeee
Posts: 407 Joined: 05 Feb 2007, 11:38
Location: Sandviken
Post
by danneeee » 11 Apr 2009, 11:35
HAHA den såg ju ut att må lite dåligt redan igår
vectramicke
Posts: 524 Joined: 30 Aug 2006, 14:40
Location: Åland
Post
by vectramicke » 11 Apr 2009, 16:48
har dom bromsat silvriga evon? e lite nyfiken på vad den gav
Holmström Motorsport
Cheva Cavalier /Volvo T5
ET: 6.82 326km/h@402m
ET: 4.39 262 km/h@201m
1.04 60fot
RasmusD
Posts: 617 Joined: 12 Jun 2008, 00:12
Location: Alingsås
Post
by RasmusD » 11 Apr 2009, 18:17
någon som har en tid för bänkningen på ivars?
M5 -05
M5 -90
840 -93
528 -98
FugitivE
Posts: 1385 Joined: 02 Jun 2007, 10:05
Location: Värmdö
Post
by FugitivE » 11 Apr 2009, 18:25
Verkar vara runt kl 13:00
Mvh
Lackerare