Page 1 of 2

Bilder: Hehe vad är det för skitlådor bmw har =)

Posted: 06 Apr 2009, 21:21
by PegiPax
Hehe ja vad är det för klena växellådor bmw har hittat på ^^ dom håller juh inte ens för en snikmotor :roll:

Image
Image
Image
Image
Image

Posted: 06 Apr 2009, 21:27
by FugitivE
Bajs mellan växlarna :D

Posted: 06 Apr 2009, 22:19
by M635 forever
Du vet väl att R på växelspaken inte betyder "Race" och alltså inte ska tvingas i efter 5:an!?? :lol:

Posted: 06 Apr 2009, 22:56
by Drullen
Varför håller originallådor på en m20 upp mot 500hk för många andra ? Och inte för dej som har hälften av hk antalet ?

Gammal lomp du hittat som säkert höll på att ge upp innan du trimmade, Bra lådor håller.. De e bevisat om och om igen på denna sida, Så nu hoppas ja du var ironisk med detta inlägg ?

Posted: 06 Apr 2009, 23:48
by PegiPax
Drullen wrote:Varför håller originallådor på en m20 upp mot 500hk för många andra ? Och inte för dej som har hälften av hk antalet ?

Gammal lomp du hittat som säkert höll på att ge upp innan du trimmade, Bra lådor håller.. De e bevisat om och om igen på denna sida, Så nu hoppas ja du var ironisk med detta inlägg ?


Jag vet inte hur skicket har vart tidigare på denna låda men alla växlar har gått bra in på höga varv o så . jag vet gott o väll att Getrag låder ska hålla för 500hk ev mer . men tydligen villa inte denna (Getrag 240) Låda för mitt brukande.

M635 forever wrote:Du vet väl att R på växelspaken inte betyder "Race" och alltså inte ska tvingas i efter 5:an!?? :lol:


Hahaha ja ajfsen kanske var det så :oops: om man endå skulle våga pröva :roll:

Posted: 07 Apr 2009, 08:19
by HULTA
men 240 lådan håller just och just för org effekt... 260 håller mycket bra

Posted: 07 Apr 2009, 09:48
by Ludde_
BMW325M wrote:
jag vet gott o väll att Getrag låder ska hålla för 500hk ev mer.


:roll:


Det är ju skillnad på getrag och getrag också, och som hulta säger just 240n har folk rasat med original effekt

Posted: 07 Apr 2009, 10:46
by HULTA
phonicx wrote:Sitter 240lådan orginal på 320 och 260lådan på 325?


japp

Posted: 07 Apr 2009, 13:14
by _Persson_
Är detta ja är lite rädd för. Ska dit med en 240-låda på 327an. Hoppas de håller i år iaf. Ä ju sug men som ja kör kanske de inte håller :roll:

Posted: 07 Apr 2009, 14:36
by JErngren
Har en Getrag 240 på M40in som är turbokonverterad och kört hårt med kanske runt 200hk, har hållt i 1 år. Lite seg i växlingen när den är kall, men men. M20in ska få sätta den på större prov 8)

Posted: 08 Apr 2009, 07:55
by Carlsson
för att vara jobbig så har jag dödat 3st 260 lådor med orginal effekt 1st från 325 och 2st 535lådor nu kör jag med en 528 låda å den har hållt ett år snart :D

Posted: 08 Apr 2009, 21:41
by HULTA
gör du det med org effekt handlar det om våld inte att effekten dödar dom...

vilken låda som helst går att döda med rätt mängd våld


mvh

Posted: 13 Apr 2009, 01:34
by Carlsson
HULTA wrote:gör du det med org effekt handlar det om våld inte att effekten dödar dom...

vilken låda som helst går att döda med rätt mängd våld


mvh


detaljer :lol: ngn mer som har slitit av spakstället? ni vet den övre delen i alu :lol:

Posted: 13 Apr 2009, 03:40
by PegiPax
Carlsson wrote:
HULTA wrote:gör du det med org effekt handlar det om våld inte att effekten dödar dom...

vilken låda som helst går att döda med rätt mängd våld


mvh


detaljer :lol: ngn mer som har slitit av spakstället? ni vet den övre delen i alu :lol:


Hahaha WHOT e du så våldsam förstår jag att det rasar också haha själv har man bara lyckats kröka växel staget (växelväljarn) eller vad man ska kalla det :oops:

Posted: 13 Apr 2009, 10:43
by FugitivE
Jorå. Spakstället har man slitit av ;)

Posted: 15 Apr 2009, 20:25
by Karel021
ja åkte 260 låda hela förra sommaren.. o de håller :D