Page 1 of 2
Bilder: Hehe vad är det för skitlådor bmw har =)
Posted: 06 Apr 2009, 21:21
by PegiPax
Posted: 06 Apr 2009, 21:27
by FugitivE
Bajs mellan växlarna
Posted: 06 Apr 2009, 22:19
by M635 forever
Du vet väl att R på växelspaken inte betyder "Race" och alltså inte ska tvingas i efter 5:an!??
Posted: 06 Apr 2009, 22:56
by Drullen
Varför håller originallådor på en m20 upp mot 500hk för många andra ? Och inte för dej som har hälften av hk antalet ?
Gammal lomp du hittat som säkert höll på att ge upp innan du trimmade, Bra lådor håller.. De e bevisat om och om igen på denna sida, Så nu hoppas ja du var ironisk med detta inlägg ?
Posted: 06 Apr 2009, 23:48
by PegiPax
Drullen wrote:Varför håller originallådor på en m20 upp mot 500hk för många andra ? Och inte för dej som har hälften av hk antalet ?
Gammal lomp du hittat som säkert höll på att ge upp innan du trimmade, Bra lådor håller.. De e bevisat om och om igen på denna sida, Så nu hoppas ja du var ironisk med detta inlägg ?
Jag vet inte hur skicket har vart tidigare på denna låda men alla växlar har gått bra in på höga varv o så . jag vet gott o väll att Getrag låder ska hålla för 500hk ev mer . men tydligen villa inte denna (Getrag 240) Låda för mitt brukande.
M635 forever wrote:Du vet väl att R på växelspaken inte betyder "Race" och alltså inte ska tvingas i efter 5:an!??
Hahaha ja ajfsen kanske var det så
om man endå skulle våga pröva
Posted: 07 Apr 2009, 08:19
by HULTA
men 240 lådan håller just och just för org effekt... 260 håller mycket bra
Posted: 07 Apr 2009, 09:48
by Ludde_
BMW325M wrote:jag vet gott o väll att Getrag låder ska hålla för 500hk ev mer.
Det är ju skillnad på getrag och getrag också, och som hulta säger just 240n har folk rasat med original effekt
Posted: 07 Apr 2009, 10:46
by HULTA
phonicx wrote:Sitter 240lådan orginal på 320 och 260lådan på 325?
japp
Posted: 07 Apr 2009, 13:14
by _Persson_
Är detta ja är lite rädd för. Ska dit med en 240-låda på 327an. Hoppas de håller i år iaf. Ä ju sug men som ja kör kanske de inte håller
Posted: 07 Apr 2009, 14:36
by JErngren
Har en Getrag 240 på M40in som är turbokonverterad och kört hårt med kanske runt 200hk, har hållt i 1 år. Lite seg i växlingen när den är kall, men men. M20in ska få sätta den på större prov
Posted: 08 Apr 2009, 07:55
by Carlsson
för att vara jobbig så har jag dödat 3st 260 lådor med orginal effekt 1st från 325 och 2st 535lådor nu kör jag med en 528 låda å den har hållt ett år snart
Posted: 08 Apr 2009, 21:41
by HULTA
gör du det med org effekt handlar det om våld inte att effekten dödar dom...
vilken låda som helst går att döda med rätt mängd våld
mvh
Posted: 13 Apr 2009, 01:34
by Carlsson
HULTA wrote:gör du det med org effekt handlar det om våld inte att effekten dödar dom...
vilken låda som helst går att döda med rätt mängd våld
mvh
detaljer
ngn mer som har slitit av spakstället? ni vet den övre delen i alu
Posted: 13 Apr 2009, 03:40
by PegiPax
Carlsson wrote:HULTA wrote:gör du det med org effekt handlar det om våld inte att effekten dödar dom...
vilken låda som helst går att döda med rätt mängd våld
mvh
detaljer
ngn mer som har slitit av spakstället? ni vet den övre delen i alu
Hahaha WHOT e du så våldsam förstår jag att det rasar också haha själv har man bara lyckats kröka växel staget (växelväljarn) eller vad man ska kalla det
Posted: 13 Apr 2009, 10:43
by FugitivE
Jorå. Spakstället har man slitit av
Posted: 15 Apr 2009, 20:25
by Karel021
ja åkte 260 låda hela förra sommaren.. o de håller