hej köpte en sotsats här och det visade sej att topplockspackningen inte är helt rund. när jag lämnade in blocket på oringning och visade packningen så sa dom att det inte gick pga av detta för att tråden inte kommer att trycka mot hela packningen. nån som vet hur det ska va?
Min packning var inte heller helt rund men det gjorde inget Den tryckte ändå på hela ringen runt så att säga bara att det vart närmre kanten på vissa ställen.
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
själva packningsringen är ju bara ca 2,5-3mm bred så det är nog väldigt noga. "bmwandreas"hur menar du? 2mm från cylinderpackningenskanten lr från cylinderkanten på blocket?
bmwsteffo wrote:själva packningsringen är ju bara ca 2,5-3mm bred så det är nog väldigt noga. "bmwandreas"hur menar du? 2mm från cylinderpackningenskanten lr från cylinderkanten på blocket?
Du lär mäta så den tar på hela packningen. Lämna packningen till den som ska oringar så lär han förstå hur han ska göra.
japp jag lämnade packningen från början och så var jag där och kollade idag han skulle köra så stora ringar det gick utan att dom går i varann och då blir det ca2mm som du sa så vi får hoppas det blir bra