Page 1 of 4
200sx med 1JZ-GTE Mappat, 386 hk på hjulen..
Posted: 14 Mar 2009, 18:25
by kallevedlund
Posted: 29 Mar 2009, 18:14
by kallevedlund
Lite uppdatering
Lånade firmans TIG o slängde ihop en 4" downpipe.
Trångt var det men det gick efter många böjar. Ska dit en kona till 3 eller 3,5" och en V.band innan den är helt klar.
Har även börjat börjat med att dra lite broms rör och nya soppa-ledningar.
Posted: 10 May 2009, 12:24
by kallevedlund
Posted: 10 May 2009, 12:49
by Resgard
Blir skön sång från den där motorn
Posted: 10 May 2009, 13:20
by just_mee84
ser ju riktigt frääscht ut
rent och snyggt!!
vad är det för org effekt på en sån motor igentligen??
Posted: 10 May 2009, 13:53
by kallevedlund
just_mee84 wrote:ser ju riktigt frääscht ut
rent och snyggt!!
vad är det för org effekt på en sån motor igentligen??
2,5 lit 280 hk
Lika motor som i Supra MKIV men 2,5lit...
Posted: 10 May 2009, 17:26
by Bmw*Alex
fy fan va nådigt
Posted: 18 May 2009, 07:44
by kallevedlund
nu går den, skjuter på ganska bra men är inte nöjda med effekten än..
verkar som vi har problem med spolarna... kör original direkt från MS:et, blir förmodligen att trixa dit ett par VAG-spolar...
lite film på torrgasa iaf...
http://www.youtube.com/watch?v=wrLCOxx_sCw
Posted: 18 May 2009, 20:08
by Niiko
fan va smutt!
var det svårt att modifiera ner en 1jz i s13, mkt jobb på det?
riktigt go motor i en ball bil!
va går dessa motorer lös på?
Posted: 18 May 2009, 21:03
by kallevedlund
inget problem med spolarna.... upptäckte en liten miss idag.. tyckte det var lite väl mycket brus på varvsignalen i loggen, testade att justera pottarna till VR-kretsen och vipps så kunde man varva som man ville... blev ett helt annat ryt i motorn nu.. :thumbright:
nu ska han bara fixa lite småskit runtikring så kan man börla lägga på lite mottryck på wastegaten
Posted: 18 May 2009, 21:07
by kallevedlund
Niiko wrote:fan va smutt!
var det svårt att modifiera ner en 1jz i s13, mkt jobb på det?
riktigt go motor i en ball bil!
va går dessa motorer lös på?
beror på hur mycke man klarar själv... finns färdiga kitt från usa, vi har dock gjort allt själva..
kortfattat är det väl:
sänka och ändra vinkel på motorfästena på framvagnsbalken
nytt växellådsfäste
ny kardan
svetsa om tråget i framkant
och sen allt småskit runtikring...
motorn går väl lös på 10 - 15000 nånstans,,, kanske mer nu när kursen är så dålig..
Posted: 19 May 2009, 07:42
by kallevedlund
bromsar från supra MKIII
Posted: 23 May 2009, 19:07
by kallevedlund
Nu har vi filmat lite...
Ingen tid nerlagd på filmen men visar lite hur den går...
Posted: 23 May 2009, 22:48
by knotan
fyfan deta är ett bygge helt i min smak
Posted: 24 May 2009, 01:35
by micke999
riktigt nice bygge precis som de ska vara!!fast skulle nog vilja ha lite hårdare fjädring om man nu ska klaga på nått
Posted: 24 May 2009, 09:23
by kallevedlund
micke999 wrote:riktigt nice bygge precis som de ska vara!!fast skulle nog vilja ha lite hårdare fjädring om man nu ska klaga på nått
mm, dom grejjerna har bar inte kommit än.....
Posted: 26 May 2009, 17:33
by kallevedlund
då blev det Kjula på söndag.
Han har ingen licens eller dragsvålar så d blir bara prova på, men kul o se vad det kan bli för tid