Page 1 of 1

ppf btr kit

Posted: 10 Mar 2009, 22:31
by blueserik
Tja. Var precis nere i garaget och skulle göra ett snabbt ryck tänkte jag. Skulle bara lägga över ett skydd över motor men slutade med att jag tänkte..

"jag kan lika gärna bygga om min btr till de där btr kittet jag köpte för ett tag sen"

Sågade av skiten precis runt pressvecket. Skulle sätta på allt men fick fan inte på möget. Hur har ni gjort? Det går lixom inte att pressa ihop så att den där klämman går att få in i spåret så det hålls ihop. Men jag vet inte. Kanske e jag bara helt tappad. Förmodligen lutar det nog åt det.
Men ingen som har lite tips och trix? Lite bilder kanske?

MVH Erik

Posted: 10 Mar 2009, 23:30
by PiLlEvAn
har du dragit ur justerskruveven så den inte trycker så mycket på fjädern? oc så lättast är att andväda ett skruvstäd

Posted: 11 Mar 2009, 06:52
by blueserik
jepp den är ur samt att jag använder ett skruvstäd. Men jag får itne det att bottna så pass att jag får i den där "spärbrickan"

Posted: 11 Mar 2009, 22:14
by blueserik
nu jävlar sitter skiten där. var ju inte så förbannat konstigt att den inte gick dit den där låsbrickan.
Presskanten på original btr var 4mm. Kanten på btr kittet var3mm. Hmm hur skulle de gå. Ne så nu har jag filat ner kantfan så nu sitter den där.

Tänk så mycket lättare de hade varit om man bara mätt direkt.

MVh Erik

Posted: 11 Mar 2009, 22:46
by Bäckis
Då lär du haft en exotisk regulaor. Har monterat ett tjugotal koppar själv utan problem.

Posted: 11 Mar 2009, 22:48
by blueserik
haha nej det var original. Kapade precis ovanför presskanten. I så fall har jag kanske fått en med tillverkningsfel för som sagt mätte och det var 3mm kant på kittet där den där presskanten skulle förbi. Problemet var ju att den var 4mm.

Men nu är det som sagt fixat. Filen gjorde susen.

Posted: 11 Mar 2009, 23:01
by Bäckis
Jo, jag läste det och förstod att den var original. HAr aldrig behövt modifiera därför tyckte jag att den var exotisk.

Posted: 12 Mar 2009, 07:02
by blueserik
haha ok.