ppf btr kit

Här diskuterar vi våra produkter.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
User avatar
blueserik
Posts: 539
Joined: 17 Nov 2007, 10:31
Location: Hässleholm/skåne
Contact:

ppf btr kit

Post by blueserik »

Tja. Var precis nere i garaget och skulle göra ett snabbt ryck tänkte jag. Skulle bara lägga över ett skydd över motor men slutade med att jag tänkte..

"jag kan lika gärna bygga om min btr till de där btr kittet jag köpte för ett tag sen"

Sågade av skiten precis runt pressvecket. Skulle sätta på allt men fick fan inte på möget. Hur har ni gjort? Det går lixom inte att pressa ihop så att den där klämman går att få in i spåret så det hålls ihop. Men jag vet inte. Kanske e jag bara helt tappad. Förmodligen lutar det nog åt det.
Men ingen som har lite tips och trix? Lite bilder kanske?

MVH Erik
User avatar
PiLlEvAn
Posts: 654
Joined: 20 Feb 2006, 21:24
Location: Avesta

Post by PiLlEvAn »

har du dragit ur justerskruveven så den inte trycker så mycket på fjädern? oc så lättast är att andväda ett skruvstäd
Vill åka fort.
Sponsorer sökes
TRÄNING ÄR FÖR TALANGLÖSA
User avatar
blueserik
Posts: 539
Joined: 17 Nov 2007, 10:31
Location: Hässleholm/skåne
Contact:

Post by blueserik »

jepp den är ur samt att jag använder ett skruvstäd. Men jag får itne det att bottna så pass att jag får i den där "spärbrickan"
User avatar
blueserik
Posts: 539
Joined: 17 Nov 2007, 10:31
Location: Hässleholm/skåne
Contact:

Post by blueserik »

nu jävlar sitter skiten där. var ju inte så förbannat konstigt att den inte gick dit den där låsbrickan.
Presskanten på original btr var 4mm. Kanten på btr kittet var3mm. Hmm hur skulle de gå. Ne så nu har jag filat ner kantfan så nu sitter den där.

Tänk så mycket lättare de hade varit om man bara mätt direkt.

MVh Erik
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Då lär du haft en exotisk regulaor. Har monterat ett tjugotal koppar själv utan problem.
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
User avatar
blueserik
Posts: 539
Joined: 17 Nov 2007, 10:31
Location: Hässleholm/skåne
Contact:

Post by blueserik »

haha nej det var original. Kapade precis ovanför presskanten. I så fall har jag kanske fått en med tillverkningsfel för som sagt mätte och det var 3mm kant på kittet där den där presskanten skulle förbi. Problemet var ju att den var 4mm.

Men nu är det som sagt fixat. Filen gjorde susen.
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Jo, jag läste det och förstod att den var original. HAr aldrig behövt modifiera därför tyckte jag att den var exotisk.
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
User avatar
blueserik
Posts: 539
Joined: 17 Nov 2007, 10:31
Location: Hässleholm/skåne
Contact:

Post by blueserik »

haha ok.
Post Reply