E30 320 vs 325?

Här diskuteras chassie och övriga bilen, ej motor.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
User avatar
Hansa
Posts: 3930
Joined: 07 Oct 2007, 22:33
Location: Borlänge

E30 320 vs 325?

Post by Hansa »

Har provat att sökt nu, men man blir inte ett dugg smartare utav att söka kan jag säga. ska man hitta det man letar efter får man söka tills fan själv kommer och löser av en!

Vad är skillnaden på drivlinan på en 320 och 325? (e30 som det står i rubriken för er som missade det)

Och om vi leker med tanken att det sitter en m20b25 med tillhörande växelåda, vad är det som skiljer dom åt då?
Lincoln Continental -68
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
User avatar
Hansa
Posts: 3930
Joined: 07 Oct 2007, 22:33
Location: Borlänge

Post by Hansa »

Många som tittar men verkar som dom flesta är osäkra på vad som skiljer? =)
Lincoln Continental -68
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
User avatar
RoDe
Posts: 3817
Joined: 29 Sep 2006, 18:18
Location: Sthlm

Post by RoDe »

på 320:
-46mm fjäderben
-lilla klumpen
-bromstrummor bak
-klenare drivaxlar
-klenare kardan
-klenare krängare (osäker)
The Lower Class
User avatar
pelko
Posts: 4895
Joined: 12 Aug 2007, 22:53
Location: Göteborg
Contact:

Post by pelko »

Trummor istället för skivor (om det inte är touring). Mindre diff och smalare drivaxlar. Mindre fjäderben fram på 320.

Mvh
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
User avatar
FugitivE
Posts: 1385
Joined: 02 Jun 2007, 10:05
Location: Värmdö

Post by FugitivE »

Inget särskilt.

Min E30 är 320 i grund och botten. Körde m20b25 spis, med 240 låda iofs. sen 320 kardan och 325 bakvagn.
Lackerare
User avatar
Hansa
Posts: 3930
Joined: 07 Oct 2007, 22:33
Location: Borlänge

Post by Hansa »

pelko wrote:Trummor istället för skivor (om det inte är touring). Mindre diff och smalare drivaxlar. Mindre fjäderben fram på 320.

Mvh


men den stora diffen är bolt-on?

Mvh
Lincoln Continental -68
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
User avatar
Hansa
Posts: 3930
Joined: 07 Oct 2007, 22:33
Location: Borlänge

Post by Hansa »

FugitivE wrote:Inget särskilt.

Min E30 är 320 i grund och botten. Körde m20b25 spis, med 240 låda iofs. sen 320 kardan och 325 bakvagn.


Och det höll/håller? =)
Lincoln Continental -68
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
User avatar
pelko
Posts: 4895
Joined: 12 Aug 2007, 22:53
Location: Göteborg
Contact:

Post by pelko »

Bolt on.

Dock håller 320 bakvagn för en org M20B25.

Åkte med M50B25 och std 320 bakvagn förra sommaren utan problem, då gick bilen aldrig snällt.

Mvh
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
User avatar
Hansa
Posts: 3930
Joined: 07 Oct 2007, 22:33
Location: Borlänge

Post by Hansa »

RoDe wrote:på 320:
-46mm fjäderben
-lilla klumpen
-bromstrummor bak
-klenare drivaxlar
-klenare kardan
-klenare krängare (osäker)


Hur ser fjäderbenen ut på 325 då? men lär väll vara relativt lätt att upgradera till det lite "starkare" prylarna ifrån 325an?

Mvh
Lincoln Continental -68
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
User avatar
pelko
Posts: 4895
Joined: 12 Aug 2007, 22:53
Location: Göteborg
Contact:

Post by pelko »

Hansa wrote:
RoDe wrote:på 320:
-46mm fjäderben
-lilla klumpen
-bromstrummor bak
-klenare drivaxlar
-klenare kardan
-klenare krängare (osäker)


Hur ser fjäderbenen ut på 325 då? men lär väll vara relativt lätt att upgradera till det lite "starkare" prylarna ifrån 325an?

Mvh


Allt är bolt on. 325 är 51mm stora.

Mvh
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
User avatar
FugitivE
Posts: 1385
Joined: 02 Jun 2007, 10:05
Location: Värmdö

Post by FugitivE »

Höll fint.. Självklart våldades det ;) .. eller ja, så mycket skiten orkade iallafall :D
Lackerare
User avatar
Hansa
Posts: 3930
Joined: 07 Oct 2007, 22:33
Location: Borlänge

Post by Hansa »

pelko wrote:Bolt on.

Dock håller 320 bakvagn för en org M20B25.

Åkte med M50B25 och std 320 bakvagn förra sommaren utan problem, då gick bilen aldrig snällt.

Mvh


Okej! då har jag fått all den info jag behöver atm =)

taskar så mycket för snabba svar.
Lincoln Continental -68
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
Post Reply