Banracing sliks bra eller dåliga?
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Banracing sliks bra eller dåliga?
Hej...
Har fått ett erbjudande o köpa 8st banracing sliks i ny skick för väldigt billig peng. Vet inte märke, ända jag vet är att dom är 245/45-17" eller om det var 245/40-17".
Hur funkar sånna o åka på strippen? nån som har provat eller är det bara skita i dom o köpa MT eller liknande direkt.
mvh.
Har fått ett erbjudande o köpa 8st banracing sliks i ny skick för väldigt billig peng. Vet inte märke, ända jag vet är att dom är 245/45-17" eller om det var 245/40-17".
Hur funkar sånna o åka på strippen? nån som har provat eller är det bara skita i dom o köpa MT eller liknande direkt.
mvh.
Går inte alls, alldeles för hårda stommar..
Är dom sen beggade oxå så lär du värma som en galning innan du får upp nån temp och klibbighet i dom.. Tyvärr helt värdelösa till strippkörning..
Fråga hulta här på forumet då han testade köra sånna på race i åland för ett par år sen..
Är dom sen beggade oxå så lär du värma som en galning innan du får upp nån temp och klibbighet i dom.. Tyvärr helt värdelösa till strippkörning..
Fråga hulta här på forumet då han testade köra sånna på race i åland för ett par år sen..
Äger en 10 sek e36:a =) Bästa et: 10.27@239.4
830whp & 906nm
Motor effekt
Ca: 932hk & 1015nm
www.insanity.se
830whp & 906nm
Motor effekt
www.insanity.se
Insanity wrote:Går inte alls, alldeles för hårda stommar..
Ahaa...då blir det inte dom då..
han jämför juh med MT då är dom dåliga..
Äger en 10 sek e36:a =) Bästa et: 10.27@239.4
830whp & 906nm
Motor effekt
www.insanity.se
830whp & 906nm
Motor effekt
www.insanity.se
- SebastianV
är sådana nå o ha på gatan med ca 500häst??
Sebastian Westman
070-2719867
Krull_874@hotmail.com
------------------------------------
cut it twice...its still too short
Bmw E30 325 Turbo -90 -R.I.P-
070-2719867
Krull_874@hotmail.com
SebastianV wrote:är sådana nå o ha på gatan med ca 500häst??
Big no
Mvh
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
Varför skulle det inte funka på gatan? Visst inte för rakt fram men med banslicks så borde man ha fäste innan 200 iaf liksom... Är ju ändå rätt mjukt gummi så fäste borde det va i dom mer än i tex rdäck
http://www.garaget.org/sanden" onclick="window.open(this.href);return false;
Audi Sportquattro -86
VGD Performance
Audi Sportquattro -86
VGD Performance
- SebastianV
dom lär ju garanterat fungera bättre än vanliga gatdäck iaf? tänkte till lite nattliga aktiviteter:D
Sebastian Westman
070-2719867
Krull_874@hotmail.com
070-2719867
Krull_874@hotmail.com
Det krävs en del körning för att få upp temperaturen och när den väl är uppe så kan du inte stanna utan att det kyls fort. Åker du ut från garaget med r-däck av värre modell eller slicks tex så är det som bambi på hal is.
De fungerar nog jättefint på gatan om man kan hålla uppe temperaturen hela tiden, dvs aldrig stå still.
Mvh
De fungerar nog jättefint på gatan om man kan hålla uppe temperaturen hela tiden, dvs aldrig stå still.
Mvh
Om det är tävlingsdäck så brukar de inte heta 245/40-17 utan tex 245/650-17 där 650 står för höjden på däcket i mm.
Har inte åkt på rena slicks men r-däck funkar fint att åka med på gatan, håller inte med Pelko om att det är halare än vanliga däck när de är kalla. Om det inte är mycket vatten på vägen förstås...
Har inte åkt på rena slicks men r-däck funkar fint att åka med på gatan, håller inte med Pelko om att det är halare än vanliga däck när de är kalla. Om det inte är mycket vatten på vägen förstås...
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290
Jag körde en bil med nya och kalla Toyo R888, det gick att åka brett utan gas vid kraftiga rattutslag. De va visserligen nya också men jag då jag tog upp det med ett killar som kör mycket bana så sa de att alla r-däck mer eller mindre är hala innan de får rätt drifttemperatur.
Mvh
Mvh
- Strandholm
Amplify wrote:pelko, jag tror dom syftar på användningsområdet "streetracing" och inte åka runt på byn?
"SebastianV skrev:
är sådana nå o ha på gatan med ca 500häst??"
Jag tolkade det som att han vill åka med det hela tiden och inte bara när det ska åkas rakt-fram.
Mvh
- Strandholm
pelko wrote:Amplify wrote:pelko, jag tror dom syftar på användningsområdet "streetracing" och inte åka runt på byn?
"SebastianV skrev:
Jag tolkade det som att han vill åka med det hela tiden och inte bara när det ska åkas rakt-fram.
Mvh
Jo jag vet att du tolkade det så, men jag tolkade det som att han vill gasa med dem. Därför tänkte jag bara informera att det kanske menades något annat. :]
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.
- SebastianV
pelko wrote:Amplify wrote:pelko, jag tror dom syftar på användningsområdet "streetracing" och inte åka runt på byn?
"SebastianV skrev:
Mvh
Det var raktfram åka på gatan jag tänkte, men kan ju även vara bra å veta hur dom funkar för o sladda runt på stan med:D
Sebastian Westman
070-2719867
Krull_874@hotmail.com
070-2719867
Krull_874@hotmail.com