Håller på att montera 330mm kitt på bilen och har köpt ett par 17".
Problemet är att jag är tvungen att speca ut fälgarna ca 15mm för att inte fälgarna ska ta i oken, men då kommer dom så långt utanför skärm kanten..
Har bara bild när bilen är upphöjd och har inte provat ställa ned den.
Åker hjulet inåt något när man sänker ned den eller blir det samma skit?
Om det nu inte går med dessa fälgar, Vad är det jag ska leta efter? går det att mäta vilket et man vill ha osv på något bra sätt?
OBS! På bilderna sitter det 20mm spacer så dom kommer in 5mm till utan att slå i oken!
Om din E30 är drabbad som alla andra, så kommer hjulen i ovankant sticka mer inåt sen när du ställer ner den på backen, ja. Dvs negativ camber, om du nu inte har byggt om bakvagnen för att ställa upp hjulvinklarna.
Dont like my Driving,mail me at:
eatsh*t@gof*ckyourself.com
MVH Patrik Jansson
*E24 M635Csi -84 http://www.garaget.org/?car=72052
*E34 535i -92 "sladdpulkan"
Kanske går att valsa lite till.. vill få på så breda mackor som möjligt, hade tänkt mig 225/40. Men 215/45 kanske funkar.
Tanken är att sätta på R-däck på dessa och kunna köra lite bana. Har köpt k-sport coilovers så jag kan justera camber fram iaf, men jag vill inte ha överdrivet mycket..
Nej bakvagnen är inte upprättad.
Jag har en fälg med 225/40 liggandes, ska prova montera det och sänka ned bilen..
tar r-däck större plats eller får man plats med samma storlek som gatdäcken som i r-däck?
Wärniss wrote:
tar r-däck större plats eller får man plats med samma storlek som gatdäcken som i r-däck?
mvh Erik
Ja r-däck är bredare! nästan så man får gå ner en eller 2 dimensioner tex 205 eller 215 istället för 225. sen måste man tänka på att r-däck har väldigt hårda däcksidor så dom är inte lika flexibla så att köra tyskstuk eller tvinga på ett för brett däck för den delen är en dålig ide för däckgeometrin och ger sämre grepp och sneslitage.