Page 1 of 2
Diff till E30 med utväxling 2.64 ?
Posted: 19 Feb 2009, 18:22
by Sjöstrand
Hur får jag jag denna diff i min e30 ?
Inte hittat men läst lite att man kan ta e34 2.64 innehåll och sätta i std e30 hus ?
Eller helt ute och cyklar ?
Posted: 19 Feb 2009, 21:09
by Resgard
Finns väl nå trådar om vilka diffar som passar vart om du söker lite.
Posted: 19 Feb 2009, 21:16
by Sjöstrand
itne vad jag kan hitta =(
Posted: 20 Feb 2009, 19:26
by Resgard
Posted: 24 Feb 2009, 20:24
by Sjöstrand
Där står inget om att den skulle passa överhuvutaget=(
Posted: 03 Mar 2009, 20:37
by Fredro
Jag är ute efter samma koncept...
enligt realoem så har E30 325, 188 diffhuset
samma som E36 325tds och E34 525tds
e36an har 2,56 och e34 har tydligen 2,65 vet inte om det är felskrivet på realoem
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=1411&mospid=47283&btnr=33_0012&hg=33&fg=05
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CC31&mospid=47446&btnr=33_0370&hg=33&fg=05
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HG71&mospid=47396&btnr=33_0004&hg=33&fg=05
jag har en E30 klump som ligger men letar efter ett diffat innehåll från en tds får se om det går
Posted: 03 Mar 2009, 21:28
by Sjöstrand
hmm mycket intressant.. kanske får skaffan tds diff o se om den går o trycka i,
MEn m det är smama hur borde inte den passa rakt på ?
Posted: 03 Mar 2009, 21:45
by come_on
diff 2.65 fra E34 TDS passer direkte på E30..
Posted: 03 Mar 2009, 21:46
by Sjöstrand
nice.. finns den med diffspärr ?
Posted: 03 Mar 2009, 23:01
by JohanE
Byt kåpan så passar den rätt upp på E30. Finns med lamelldiff.
Även 518 och 520 av E34 har samma klump och är också "bolt on".
Posted: 04 Mar 2009, 09:22
by Sjöstrand
Kåpan? Själva locket till tiffen som man öppnar den ?
Posted: 04 Mar 2009, 13:31
by Nobbe
G3kkO wrote:Kåpan? Själva locket till tiffen som man öppnar den ?
Nope, den där som folk har på sig i kyrkan när dom komfirmerar sig.
Kåpan är locket, sitter med ett skruvförband vilka är i riktning bakåt från bilen sett.
Posted: 04 Mar 2009, 13:47
by Nisse977
Vad ska du ha sån utväxling till? Gillar du låga varv när du kör på motorvägen eller ska du köra i 300km/h? Jag tänkte skaffa en sån 2,65 diff, för att kunna köra 300+ med E30n och dokumentera det hela
Posted: 04 Mar 2009, 15:11
by JohanE
Japp det locket.
Nr 2.
Transmiss. Cover
Posted: 04 Mar 2009, 15:13
by come_on
det findes med spær....
2,65 er jo også godt til 402m.. især med TDS låda.. så man har så få gearskift som muligt
Posted: 04 Mar 2009, 15:26
by Nisse977
Hehe ja ska man bara köra gata är det väl helt perfekt
Jag har en 3,25 diff som ihop med ZF-lådan bör ge go utväxling för bankörning, sen tänkte jag ha 2,65an till högfartstest.
3,25 diffen ska ge ca 88km/h vid 2500rpm och 266km/h vid 7500rpm
2,65 diffen ska ge ca 109kmh vid 2500rpm och 326km/h vid 7500rpm
(beräknat hos Autopower med 205/50-16 däck)
Detta är väl verklig fart så lägg på ca 5% om man undrar vad mätarn skulle visa....