Lägg upp info om ditt projekt.
Moderators: purepfcom , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis , Pimplaren
worre
Posts: 764 Joined: 05 Dec 2005, 08:06
Location: Piteå
Contact:
Post
by worre » 13 Feb 2009, 09:21
kan väl lägga upp en tråd på skoj om min 90 325ix
som fått sig en m52b28 rallydäck och ett nytt liv på isbanan
M52 B28an ska få smaka
christian får kräla lite
lite överseriöst med ett alu insug på en isbil men men
ganska bra knåpat på 3kvällar
worre
Posts: 764 Joined: 05 Dec 2005, 08:06
Location: Piteå
Contact:
Post
by worre » 13 Feb 2009, 09:25
bmw_fredde
Posts: 4015 Joined: 20 Nov 2005, 19:25
Location: Vadstena
Post
by bmw_fredde » 13 Feb 2009, 09:25
är den fortfarande fyrhjulsdriven?
worre
Posts: 764 Joined: 05 Dec 2005, 08:06
Location: Piteå
Contact:
Post
by worre » 13 Feb 2009, 09:30
jodå det är ju klart annars är det ju ingen vits att bygga om ett sånt här rackel till bil
bmw_fredde
Posts: 4015 Joined: 20 Nov 2005, 19:25
Location: Vadstena
Post
by bmw_fredde » 13 Feb 2009, 09:49
Faan vad fränt
va det mycke å bygga om på tråget?
JaJsEn
Posts: 620 Joined: 20 Nov 2005, 18:29
Location: Trollhättan
Post
by JaJsEn » 13 Feb 2009, 11:05
massa bilder på tråget tack =) har liknande planer för en ix.
grymmt bygge annars, blir nog en trevlig leksak.
mvh Erik
Enligt Haynse är man "Proffesionell mekaniker" =)
ecm_z28
Posts: 298 Joined: 06 Jul 2006, 10:43
Location: Haninge
Post
by ecm_z28 » 13 Feb 2009, 11:08
haha fan va coolt med en m52b28 på ix drivlinan..
lär ju bli skapligt roligt med ca 200hk och 4wd i en så lätt bil..
Björn Strömberg
worre
Posts: 764 Joined: 05 Dec 2005, 08:06
Location: Piteå
Contact:
Post
by worre » 13 Feb 2009, 14:57
hänger på en liten snigel sen med och laddar på ett halvkilo
men ska bara få den att gå som folk och köra lite nu och se hur drivlinan håller. tyvär tog jag inga bilder på tråget innan vi satte ihop den men kan säga att jag aldrig någonsin mer kommer ge mig på bmws 4 krafs
kan bara säga att man får ta främre delen av ett e36tråg och större delen av ix trådet sen får man bygga om olje pickupen en aning. sen kommer du ju till det roliga att få ner skiten igen vilket inte är spec roligt...
bmw_fredde
Posts: 4015 Joined: 20 Nov 2005, 19:25
Location: Vadstena
Post
by bmw_fredde » 13 Feb 2009, 15:08
undra om det inte hade funkat med ett 525ix tråg? är ju m50 idom..
flp
Posts: 919 Joined: 20 Nov 2005, 22:16
Location: Piteå
Post
by flp » 13 Feb 2009, 16:15
525ix trågen med m50 tror ja har en annan typ av 4krafs. de här är ett ixtråg som är ihopsvetsat med ett m50tråg iaf.
ska nog strobba tändningen idag. den smäller såfort man belastar. så förmodligen står tändningen fel. sen kan man ut å mappa och se.
MVH Micke
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
worre
Posts: 764 Joined: 05 Dec 2005, 08:06
Location: Piteå
Contact:
Post
by worre » 13 Feb 2009, 21:04
den vill inte starta när det är -26grader
skit bil
paytax
Posts: 469 Joined: 05 Mar 2006, 20:10
Location: Hofors, gästrikland
Post
by paytax » 13 Feb 2009, 21:13
Ni får flytta neråt i landet då
AndersJ
Posts: 535 Joined: 11 Mar 2006, 14:19
Location: Göteborg
Post
by AndersJ » 13 Feb 2009, 22:54
Haha vafan, minus 26 grader? Då lär ju till och med isbjörnarna frysa
worre
Posts: 764 Joined: 05 Dec 2005, 08:06
Location: Piteå
Contact:
Post
by worre » 14 Feb 2009, 00:02
haha nä dom klarar sig nog men jag fryser fan
och chansen att jag flyttar neråt till slask och slusk är inte så stor
johankihl
Admin
Posts: 3360 Joined: 20 Nov 2005, 12:36
Location: Stockholm Tel: +46709409095
Post
by johankihl » 14 Feb 2009, 00:19
Tråget ser väldigt lika ut på 525ix. Skulle kunna tänka mig att det är smidigare att utgå från ett sånt tråg om man ska ner med en M50/S50.
worre
Posts: 764 Joined: 05 Dec 2005, 08:06
Location: Piteå
Contact:
Post
by worre » 14 Feb 2009, 09:48
johankihl wrote: Tråget ser väldigt lika ut på 525ix. Skulle kunna tänka mig att det är smidigare att utgå från ett sånt tråg om man ska ner med en M50/S50.
det är möjligt. hade ett e36 och ett ixtråg så valet var inte så svårt.
-20 idag undrar om den vill starta idag då
fun beemer
Posts: 295 Joined: 20 Nov 2005, 22:52
Post
by fun beemer » 14 Feb 2009, 11:47
de är inte samma tråg på 525an, den har en annan framdiff och så sitter diffen längre fram på motorn, sen har den m50 lutning,