Page 1 of 2
"CUDA" s38b38T
Posted: 06 Feb 2009, 12:49
by skogsmulle
Posted: 06 Feb 2009, 13:10
by KKR-Rille
HeHe, nästan lite helgerån, men fan va fränt, cuda och challenger är så grymt snygga bilar!
Posted: 06 Feb 2009, 13:15
by Turboá
Posted: 06 Feb 2009, 13:38
by Strandholm
Kul projekt! Hade dock inte skadat om den varit några årsmodeller äldre!
Posted: 06 Feb 2009, 15:14
by M635 forever
Varför tror du att du får ha denna motor i bilen vid besiktning.?
Måste väl ha intyg på motorn från BMW?,och det brukar de ju inte ge ut.
Posted: 06 Feb 2009, 15:19
by Andy_b
M635 forever wrote:Varför tror du att du får ha denna motor i bilen vid besiktning.?
Måste väl ha intyg på motorn från BMW?,och det brukar de ju inte ge ut.
varför skulle han behöva ha intyg på motorn???
räcker han har ett bromspapper på bilen så går det rägga den
Posted: 06 Feb 2009, 15:22
by J.Eklund
M635 forever wrote:Varför tror du att du får ha denna motor i bilen vid besiktning.?
Måste väl ha intyg på motorn från BMW?,och det brukar de ju inte ge ut.
Har man en bil med årsmodell 75 och äldre och reggar den som ombyggt fordon så finns möjligheten att turbokonvertera relativt fritt.
Mvh Jonas
Posted: 06 Feb 2009, 15:25
by J.Eklund
Ser riktigt lovande ut!
En kanon modell och en kanon motor.
Mvh Jonas
Posted: 06 Feb 2009, 16:26
by Tingsdalsracer
klockrent
,, kommer att se rå ut när du sänkt ner den och puttat in lite feta slicks. Framförallt ljudet kommer att vara brutalt,, kul att se mungiporna på raggarna:):)
Posted: 06 Feb 2009, 16:54
by Resgard
coolt !
Posted: 06 Feb 2009, 16:55
by M635 forever
OK!
Men då gäller det ju att hålla sig inom ramarna för vad ett ombyggt fordon får ha i effekt/kg.
Om bilen är så ombyggd att den kan räknas som ombyggt fordon (till exempel om man bytt hela drivlinan och hela bromssystemet) kan man istället för ovanstående gränser få ha max 15kW/100kg tjänstevikt . Det förutsätter att SFRO anser att bilen klarar effekten och vridet (det finns ingen maxgräns för vrid). För ombyggt fordon krävs SFRO-besiktning (kostar idag 3000:-) med bromsprov etc.
Vad kan en sådan liten rar skapelse ha för matchvikt då?
Posted: 06 Feb 2009, 18:08
by skogsmulle
De ska inte behövas att regga som ombyggtfordon, de ska gå ändå med tanke på vilka motorer som sitter i org, vikt/hk. och man får överlada vilken motor man vill i en kaross upp till 75- med viss procent ökning.
Skulle först stoppa i en 440 å de ända de oroar sig över är vikten på motorn. Den väger runt 1500 nånting och är ämnat att de ska bli ett allt i ett de ska gå att åka fort, dricke öl å gassa rakt även massa bresladningar
som är så kul.
Posted: 06 Feb 2009, 19:23
by bmw02touring
Snyggaste jänkaren enl mig, Dessutom ovanlig med de dubbla runda baklysena. Dock lite tveksam till motorvalet, känns som en 8 vore mer på sin plats, samtigt jävligt fränt att hinka i en bmw sexa i den. Den lär ju gå som ett troll.
Posted: 06 Feb 2009, 21:39
by BeEmVe
damn va plats du har att bygga på!
blir lagom avis när man själv gör tvärt om (V8 i pytte motorutrymme på en e30...)
Posted: 06 Feb 2009, 21:55
by s2_i_e30
får man göra så igentligen?
Posted: 06 Feb 2009, 21:59
by Andy_b
sen e ju bilen godkänd för en viss max effekt och vrid
men håller man sig under det så är det ko lungt att skruva i vilken maskin man vill
men som trådskaparen skrev ... bilen måste va äldre en -75