Bilen hade då gått 9.33@402m med Sellholms seq låda. (lådan är f ö till salu just nu om ngn är intresserad?)
Bästa topspeeden med Mange 239-242km/h och bästa et senast den gick 9.6
Bilen såg då oxå ut så här:








Lite gammal info jag skrev på Zandlådan 2006:
Supersnabba fakta:
Bil: BMW M3 1988.
Ägare: Magnus Hammarström. (Då Jocke Sahlin)
Motor: BMW S14 2,3-liters rak fyrcylindrig.
Blocket modifierat med oljesprutade kolvar och oringar mot toppen
Verdi stålstakar, Wössner kolvar & ringar , 8:5:1 kompressionsförhållande, Köhler lager , Evo 3 DTM oljepump , modifierat tråg med oljeretur, stödgördel för ramlager överfallen.
Toppen portad av Grottis (RIP) inklusive sätesjobb och förbränningsrum. Orginal insugnings ventiler , MotorNord 32,5mm avgasventiler , Special ventilfjädrar xtra hårda (glömt fabrikat..men DYRA!) , Dr Schrick kamaxlar från MotorNord , hemgjord kamdriving , special gjord sträckare , modifierad topppackning , Grenrör under utveckling av PeterG. Turboaggregat från SL Turbo/Innovative 66,2 inlopp , 10-bladig incorneaxel, A/R 1.0,Q-trim. HKS 60-millimeter wastegate,4" downpipe , tryckrör i 2,5" rostfritt. TPS laddluftkylare , GReddy dumpventil , nedkapapat plenum med orginal insug och spjäll , Grottisportat. MSD 6-håls 900cc-spridare , orginal fuelrail med upp kapad gavel för AN8-anslutning, SX-regulator. 1/2-tums alu bränslerör , dubbla bosch 044 bränslepumpar, fuelcell,4:a bar grundsbränsletryck. MBE 941 Motorstyrsystem,kabelhärva från Opel/Vauxhall BTCC, GM tändspole,NGK 9 Racing-tändstift,tändkablar med rostfri kärna. MAP-sensor,elektronisk laddtryckstyrning,launchcontrol,shiftlight och shortshift. Kylux 3-radig vattenkylare med SPAL-fläkt, Audi A8 oljekylare Motul 15W/60 LeMans motorolja,Motul Inugel kylvätska , VP CSP Race Bränsle.
Effekt:
746hk LÅST effekt vid 8000 rpm och 1,83 bar laddtryck , max vridmoment 738,9 NM vid 4,150 rpm och 2,18 bar laddtryck.
Transmission:
Orginal svänghjul , 2-skivig 184-millimeters Sachs Motorsport koppling för 1150Nm. 6-petad getrag låda från BMW M5 , kardanaxel från Scania lastbil , SFI-godkänd sprängmatta.
Bakaxel:
E28 klump med M5 innehåll, spole från Magnum racing 3,91:1 slutväxel. Sellholm drivaxlar som vrider sig upp till 2 varv.
Chassie:
Orginal hjulupphängning med racingben från Sellholms fram och bak , fullt justerbara dämpare från Bilstein , BMW Motorsport bussningar m.m
Bromsar:
ORGINAL
Fälgar:
ATS DTM 9,5X18 tum bak och 8x18 tum fram
8x15 & 5x15 på Strippen M/T
Däck:
Kuhmo MX 265/35-18 bak och 225/40/18 fram
M/T Dragslicks på strippen fram och bak
Kaross:
Kolfiber tak
Kolfiber huv
Kolfiber baklucka
DTM speglar
Uppkapad stötfångare fram
Lack:
Hammarström Edition

Inredning:
Sparcostolar , 6-punkts bälten , 6-punkts Gussbur godkänd till ET 7,50 , orginal flockad bräda med 5" varvräknare och shiftlight , flockad inredning.
Sellholm pedalställ och hydralisk handbroms.
Vikt: 1200kg ?
Prestanda:
Bästa ET: 9,87 sekunder , högsta toppfart 236km/h
bästa 60-fot: 1.4x
Sedan dess har den stått över 2 säsonger 2007 och 2008...2009 SKA den ut igen!
Just NU ser det ut så här i garaget:




















Nytt för 2009 är:
Mer kolfiber
Plastdörrar
Omgjord/uppflyttad bakvagn
EVO3 skärmbreddning bak
Nytt grenrör i 48mm rör
Ny DP
Större dragslicks
Stöddigare stödgördel
Nybyggd bottendel med fräscha JE kolvar och Verdi stakar m.m
74-76mm CT turbo med keramiska lager och MX turbin (ej bestämt spec)
Ny mappning om vi kommer in i "hemliga" boxen
Fyller på med info och bilder när det uppdateras.
Mål 1 2009 = minst 9.33@402m

Mål 2 2009 = 8.99@402m
