Montering av utväxling till styrningen?
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- MrQuickzilver
Montering av utväxling till styrningen?
Nån som har bilder på hur man kan montera en sån typ som på bilden?
- MrQuickzilver
- MrQuickzilver
Re: Montering av utväxling till styrningen?
MrQuickzilver wrote:Nån som har bilder på hur man kan montera en sån typ som på bilden?
Vart köper man denna?
- MrQuickzilver
Re: Montering av utväxling till styrningen?
Voppe wrote:MrQuickzilver wrote:Nån som har bilder på hur man kan montera en sån typ som på bilden?
Vart köper man denna?
Jag har tänkt köpa min på ebay .
Det här är taget ur Rippers Projekttråd.
"Jag kapade av orginal styrstång och höljet, detta kapades ur med rätt mått för att behålla samma längder på allt som orginal, fast med utväxlingen på plats.
Sen har jag bara använt svets-ändar med splines i ena änden som passar på utväxlingen och är svetsade i styrstången i andra änden! Orginal höljet är ur svarvat lite för att med lite tur passade över ändarna på utväxlingen där jag bara monterat dit låsskruvar för att hålla fast det!
Och sen har jag moddat orginal upphägningen så den går att använda, lägger in en bild så kanske de blir lättare att förstå mig hehe... "
Klicka på bilden för att se den större
"Jag kapade av orginal styrstång och höljet, detta kapades ur med rätt mått för att behålla samma längder på allt som orginal, fast med utväxlingen på plats.
Sen har jag bara använt svets-ändar med splines i ena änden som passar på utväxlingen och är svetsade i styrstången i andra änden! Orginal höljet är ur svarvat lite för att med lite tur passade över ändarna på utväxlingen där jag bara monterat dit låsskruvar för att hålla fast det!
Och sen har jag moddat orginal upphägningen så den går att använda, lägger in en bild så kanske de blir lättare att förstå mig hehe... "
Klicka på bilden för att se den större
Har gjort en lite mini guide till bäckis, om han godkänner den och förstår nått så kan jag maila över den till andra intresserade oxå!
Så återstår att se om bäckis förstår nått av mitt bladder=)
Så återstår att se om bäckis förstår nått av mitt bladder=)
/ Christian Sundqvist Växjö
http://www.nukeperformance.com/
http://www.nukeperformance.com/