Plockade ihop m40 motorn i helgen och skulle starta den, men gick åt skogen har särrat svänghjulet med ett spcialdorn, och kamaxeln med ett likadant verktyg som bmw, fast hemmagjort, kamdrevet kan man vrida några grader men de står i heinzboken att man ska vrida den max åt medsols. Då hammnar inte rotorn för stifftet för ettanständkabel på fördelarlocket. plockade ihop den som de står i boken och de gick igång efter en stund men tändningen står fel. den kanske bli rätt om man vrider drevet motsols men de känns fel å göra så då motorn går medsols.
någon som har nått tips
problem med tändinställningen
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Fredrik_lindström
- Posts: 30
- Joined: 31 Mar 2006, 16:30
- Location: Gävle
- Contact:
-
- Posts: 1342
- Joined: 23 Nov 2005, 13:45
- Location: Gävle
- Contact:
Jag har funderat hela dagen, men faskien inte kommit på något=(((
Efter som att du kör snurrbo nu, så lär du väll backa tändnigen lite.
Men detta var lite klurigt lär jag säga. jag får fundera lite mer.
Iannat fall, så om man sak justera tändnigen på m20b25 med motronic då brukar man dela på stora kransen där enr o kncka försiktigt loss triggerkransen då kan man justera tändingen.
Efter som att du kör snurrbo nu, så lär du väll backa tändnigen lite.
Men detta var lite klurigt lär jag säga. jag får fundera lite mer.
Iannat fall, så om man sak justera tändnigen på m20b25 med motronic då brukar man dela på stora kransen där enr o kncka försiktigt loss triggerkransen då kan man justera tändingen.
- Fredrik_lindström
- Posts: 30
- Joined: 31 Mar 2006, 16:30
- Location: Gävle
- Contact:
-
- Posts: 1342
- Joined: 23 Nov 2005, 13:45
- Location: Gävle
- Contact: