E30 325 ''M3'' Touring
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
E30 325 ''M3'' Touring
Lite kort info om vad jag ska göra med bilen..
Det är 320 touring från början, men sitter en 2,5a i den nu! Bilen ska rensas totalt, ska även få lite kärlek utav svetsen, bilen har ju trots allt gått 40300mil.
Här är en bild på hur den såååg ut..
Har bytt kompletta trösklar, rosthål i golv! rosten är nästan färdig, bara lite kvar nu!
Här provar jag den nya skärmen och fronten, sitter som gjutet..
De få bli lite inpassning vid dörren!
ska renovera spisen tänkte jag, hc över 800 är ju inte godkänd
Det är 320 touring från början, men sitter en 2,5a i den nu! Bilen ska rensas totalt, ska även få lite kärlek utav svetsen, bilen har ju trots allt gått 40300mil.
Här är en bild på hur den såååg ut..
Har bytt kompletta trösklar, rosthål i golv! rosten är nästan färdig, bara lite kvar nu!
Här provar jag den nya skärmen och fronten, sitter som gjutet..
De få bli lite inpassning vid dörren!
ska renovera spisen tänkte jag, hc över 800 är ju inte godkänd
Last edited by Greeko on 10 Jul 2009, 21:07, edited 1 time in total.
Bmw E30 325 Touring - ''M3'' Touring
- Strandholm
- Strandholm
mcn wrote:Blir nog fint e planerna att få ungefär samma utseende som den blåa touringen med m30sugis som låg inne på blocket för någon/några månader sen? Den var iaf sjukt fet! pressa med bilder!
mvh M.
Ja, precis. de är tråkigt att säga, min ska vara vit inte roligt att härma nån.. jag ska ju bygga min i plast, den blåa är byggd i plåt! de är lite förarbete med de..
Greeko wrote:mcn wrote:Blir nog fint e planerna att få ungefär samma utseende som den blåa touringen med m30sugis som låg inne på blocket för någon/några månader sen? Den var iaf sjukt fet! pressa med bilder!
mvh M.
Ja, precis. de är tråkigt att säga, min ska vara vit inte roligt att härma nån.. jag ska ju bygga min i plast, den blåa är byggd i plåt! de är lite förarbete med de..
Ne men härma o härma, handlar ju bara om att någon ska va först
Vad blir de för motor/effekt i den då?
M.
mcn wrote:Greeko wrote:mcn wrote:Blir nog fint e planerna att få ungefär samma utseende som den blåa touringen med m30sugis som låg inne på blocket för någon/några månader sen? Den var iaf sjukt fet! pressa med bilder!
mvh M.
Ne men härma o härma, handlar ju bara om att någon ska va först
Vad blir de för motor/effekt i den då?
M.
de blir en m20b25 med turbo, siktar på 300hk, de låter rimligt för mig till en början.
vicco wrote:Greeko wrote:Har stått still lite nu pga av operation osv! men nu ska de va igång snart, om allt går som jag vill nu!
Gött, riktigt starkt av dig:) Detta kommer att bli grymt fint
jag har bestämt mig för att inte stressa med detta bygge. vill ha att redigt från början!=)