men du kan ju mäta om den har rätt lambda värde genom att mäta med en multimeter på lambdasonden och i så fall lär det inte vara något problem om det är bra värden där...
när jag besiktade min Jeep (-90) utan kat fick jag 2:a.. besikningsgubben sa att det ska sitta en kat, sen om den funkar eller inte
det sket dom i bara avgasvärdena var ok...
E21_Rille wrote:när jag besiktade min Jeep (-90) utan kat fick jag 2:a.. besikningsgubben sa att det ska sitta en kat, sen om den funkar eller inte det sket dom i bara avgasvärdena var ok...
mvh
stämmer fulständigt, de enda han inte nämde va att om den inte funkar så får du inte godtjända värden.
polaren höll på med sin MR2:a flera gånger med allt möjligt i tanken men det hjälper inte, dom mäter inte bara CO som dom gör på äldre bilar.
har du en som måste ha en katt med det större avgas reningstestet vid besiktninge (-89 o framåt) så kommer man itne igenom emd kass katt, om man inte har tur med en snäll bes. gubbe.
Aspen miljö bensin fick jag igenom en med efter att det fortfarande var för höga värden på etanol. Bara att köra soppatorsk innan man slår i det och se till så bilen är varmkörd innan dom mäter.
fredrick wrote:Aspen miljö bensin fick jag igenom en med efter att det fortfarande var för höga värden på etanol. Bara att köra soppatorsk innan man slår i det och se till så bilen är varmkörd innan dom mäter.
Haha vilken god idé.
/mvh jonas
Ska testa med 1 flaska K-sprit först
E21_Rille wrote:när jag besiktade min Jeep (-90) utan kat fick jag 2:a.. besikningsgubben sa att det ska sitta en kat, sen om den funkar eller inte det sket dom i bara avgasvärdena var ok...
mvh
stämmer fulständigt, de enda han inte nämde va att om den inte funkar så får du inte godtjända värden.
polaren höll på med sin MR2:a flera gånger med allt möjligt i tanken men det hjälper inte, dom mäter inte bara CO som dom gör på äldre bilar.
har du en som måste ha en katt med det större avgas reningstestet vid besiktninge (-89 o framåt) så kommer man itne igenom emd kass katt, om man inte har tur med en snäll bes. gubbe.
mvh Erik
mvh Erik
han kollade avgasvärdena på bilen iallafall och dom var inom gränserna... MEN det skulle sitta en kat där så det va bara att svetsa dit en...