Page 1 of 3

Audi 80q-87 2.7T,Till salu!

Posted: 23 Dec 2008, 18:58
by raro
Här kommer en liten presentiation av av min vinter Audi.

Planen är att ha den körklar inom 2-3veckor, sen blir det kanske ny lack och lite fin puts om jag orkar :D .
Spec:

Motor
Audi s4 2.7turbo motor -00
H-Profil vevstakar
Egen byggda grenör
Hx55 turbo
Kina IC
Alu tryckrör
2 biltema soppa pumpar


Styrsystem
EMS Styrsystem
Bosch 1600 spridare
Org tändspolar

Drivlina
Växellåda från s4 mitten 90tal
Org tryckplatta med 2 -puck lamell
Får se hur länge det funkar :wink:

Lite bilder:
Image

Image

Image

Image


Image

Image


Det var allt för nu!


Posted: 23 Dec 2008, 19:30
by AllarN
Oj, hur ska du få dit en hx55a på denna?
Det kommer bli otroligt trångt.
Har du sett hur trångt det är med org. grenrör och turbos ?

Posted: 23 Dec 2008, 19:39
by Vision79
AllarN wrote:Oj, hur ska du få dit en hx55a på denna?
Det kommer bli otroligt trångt.
Har du sett hur trångt det är med org. grenrör och turbos ?


Lugn ska du se ;) Ragge fixar d mesta även d omöjliga!

Han har byggt den här förut från Scratch:

Image

http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic ... ght=panzar

Posted: 23 Dec 2008, 23:02
by raro
Det ska nog få plats gaska så bra. Ska försöka få ner motorn imorgon så ser man hur grenrören blir.

Posted: 24 Dec 2008, 16:07
by raro
Det har hänt lite idag iaf.
Nu sitter v6 i med nya motor fästen.

Lite foton på dagen jobb:

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Nu blir det lite jul firande.

GOD JUL

Posted: 24 Dec 2008, 16:22
by Pimplaren
Kan nog bli riktigt coolt :)

Godjul

Posted: 24 Dec 2008, 19:52
by Clew
Jävligt coolt projekt! Dom där sexorna låter väldigt fint, nästan lika bra som en bmw-sexa ;)
Ser lite trångt ut men turbon hamnar mellan motor och torpedvägg antar jag?

Sen en liten fråga, vilka växellådor har samma bultmönster hos audi?
Antar att din låda är från en V8? V8 och V6or har samma bultmönster? Hur är det med femmor? :?

Posted: 24 Dec 2008, 20:56
by henkz
oj ännu en roligt bilbygge från sundsvall.. ska bli skojj o sen den ute på vägarna...

Posted: 25 Dec 2008, 11:52
by raro
Jag är inte riktigt säker på vilka som har lika bultmönster men det verkar som att 5,6,8 cylindriga har samma. De fyrcylindriga är iaf inte lika.

Turbon kommer antagligen att hamna bakom lyset på högersidan.

Posted: 26 Dec 2008, 21:44
by raro
Idag har det hänt lite igen.
Har fixat sista motorfästet, monterat kardan och drivaxlar mot lådan.
Sen har jag börjat på ett genrör, kommer nog bilder imorgon när grenrören förhoppningsvis är klara.

Posted: 29 Dec 2008, 21:41
by raro
Tog lite längre tid än väntat att få till grenrören.
Men nu är de nästan klara iaf ska bara sätta in en flexbit och plana turboflänsen.

Lite bilder:

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Posted: 29 Dec 2008, 22:19
by BeEmVe
hur blir de med flödet i grenröret när ena sidans avgaser måste transporteras längre till turbon? kommer turbon ha svårare att ladda lr liknande?

Posted: 29 Dec 2008, 22:53
by Pimplaren
Ser grymt ut :) blir nog kalas bra!

Posted: 29 Dec 2008, 22:57
by ^Tonix^
Grenröret ser ballt ut! :D

Posted: 30 Dec 2008, 13:15
by johankihl
BeEmVe wrote:hur blir de med flödet i grenröret när ena sidans avgaser måste transporteras längre till turbon? kommer turbon ha svårare att ladda lr liknande?


Avgaserna måste ju åt på något sätt, detta blir som vilket icke pulssplitt grenrör som helst, kommer mao fungera hur bra som helst!

Posted: 30 Dec 2008, 13:49
by BeEmVe
johankihl wrote:
BeEmVe wrote:hur blir de med flödet i grenröret när ena sidans avgaser måste transporteras längre till turbon? kommer turbon ha svårare att ladda lr liknande?


Avgaserna måste ju åt på något sätt, detta blir som vilket icke pulssplitt grenrör som helst, kommer mao fungera hur bra som helst!


Kalas :) bra att veta, kanske blir turbo på 8:an någon gång i framtiden. tackar för infon

Posted: 30 Dec 2008, 15:55
by Vision79
finns väll coating såre räcker? ta om du behöver Ragge :)

/J