Hur mycket renovering kräver en varmkörd motor?
Posted: 27 Apr 2006, 18:39
Nu är detta min första post, och jag hade tänkt undvika några noobiga frågor i stil med "Kan jag bygga en 950 hk E30 för 10k?" Tyvärr blir det en fråga i nästan lika låga klass.
Jag fick via en tidning reda på en 535 -89 som vattenpumpen gått sönder på, det hade resulterat i en varm motor. Killen som äger den säger att det bara är att byta topplockpackning så motorn blir bra igen. Jag är dock inte lika säker på det utan tror att det skulle behövas en liten renovering av lager etc.
Nu undrar jag om det finns några personer på forumet som har nån erfarenhet av varmkörda maskiner och ungefär skulle kunna berätta vad och hur mycket grejer som tar stryk, och måste bytas.
Även det minsta lilla hjälper för att jag ska kunna beräkna budget.
H/Niklas
Jag fick via en tidning reda på en 535 -89 som vattenpumpen gått sönder på, det hade resulterat i en varm motor. Killen som äger den säger att det bara är att byta topplockpackning så motorn blir bra igen. Jag är dock inte lika säker på det utan tror att det skulle behövas en liten renovering av lager etc.
Nu undrar jag om det finns några personer på forumet som har nån erfarenhet av varmkörda maskiner och ungefär skulle kunna berätta vad och hur mycket grejer som tar stryk, och måste bytas.
Även det minsta lilla hjälper för att jag ska kunna beräkna budget.
H/Niklas