Knas me att få i s38b36 i e30

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

Post Reply
Jonny-L
Posts: 5
Joined: 26 Feb 2008, 18:19

Knas me att få i s38b36 i e30

Post by Jonny-L »

har en e30 cab som ja tänkt stoppa ner en m5 motor i. har ppf:s motorfästen som e gjorda till e30 kaross o har modiferat tropedeväggen o allt. problemet är att motorn lägger sig på framvangnen. motorn ska ner ca 3 centimeter till för att den ska lägga sig på motorkuddarna, men vet inte hur jag löser de smidigast.

har nån en bra lösning? har alla som kör m5 motor i e30 stött på problemet? lr beror de bara i mitt fall på att jag har en e30 cab?
User avatar
affe
Posts: 1617
Joined: 20 Nov 2005, 15:20
Location: utanför oskarshamn

Post by affe »

hmm min e30 touring var de inga oroblem på...skumt antar att du har ppfs kuddar också?
Alfred Andersson
affe.andersson@hotmail.com
Tel 0702803567
Jonny-L
Posts: 5
Joined: 26 Feb 2008, 18:19

Post by Jonny-L »

affe wrote:hmm min e30 touring var de inga oroblem på...skumt antar att du har ppfs kuddar också?
nä. har inte ppfs kuddar. men motorn måste längre ner ser de ut som. annars går inte huven igen. va e de för skillnad på ppfs kuddar gemfört me orginal e30?
User avatar
affe
Posts: 1617
Joined: 20 Nov 2005, 15:20
Location: utanför oskarshamn

Post by affe »

Kan tänkas att de är högre. På min trodde jag inte heller att huven skulle gå att stänga, men det funkade. Blir lite synvilla då huven är högre i mitten än på sidorna
Alfred Andersson
affe.andersson@hotmail.com
Tel 0702803567
BRUZZE
Posts: 2615
Joined: 21 Nov 2005, 18:07
Location: stockholm

Post by BRUZZE »

tror inte det är framvagnen som tar i utan styrväxeln, så den måste du flytta.
Misano
Posts: 397
Joined: 20 Nov 2005, 18:05
Location: Karlstad

Post by Misano »

Du får använda så höga kuddar så motorn går fritt, sen sänka framvagnsbalken så du kan stänga huven. Gäller dock 3,8, kanske går utan att sänka på 3,6.
Post Reply