Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.
Moderators: purepfcom , Pimplaren , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis
320Niklas
Posts: 99 Joined: 11 Jan 2006, 21:47
Location: Linköping
Post
by 320Niklas » 23 Apr 2006, 21:38
Vad kan felet vara när motorn (m20b20 turbo konverterad) går ner i varv så snabbt att den dör när man har dragit ur den händer inte alltid men i bland??
har tomgången på 1000 ska man kanske höja den??
ös på med svar är nybörjare
Per Eriksson
Posts: 1250 Joined: 20 Nov 2005, 18:27
Location: Linköping
Post
by Per Eriksson » 23 Apr 2006, 21:48
normalt sett kan det vara ett tecken på att den går lite snålt på tomgångspunkterna
/Per
a.k.a. Jevlar
320Niklas
Posts: 99 Joined: 11 Jan 2006, 21:47
Location: Linköping
Post
by 320Niklas » 24 Apr 2006, 09:56
Någon som har nån annan teori??
Jocke
Posts: 127 Joined: 24 Mar 2006, 11:05
Location: Västerås
Post
by Jocke » 24 Apr 2006, 10:08
om du kör mmed lmm och de blir fördröjnings tryck i systemet. så drunknar den i soppa just när man släpper gasen
Chrille
Posts: 2222 Joined: 20 Nov 2005, 18:32
Location: Jönköping
Contact:
Post
by Chrille » 24 Apr 2006, 12:50
Om LMM.en sitter på sugsidan, pröva flytta den till trycksidan så bör problemet vara löst, alternativt spänn fjädern mer...
320Niklas
Posts: 99 Joined: 11 Jan 2006, 21:47
Location: Linköping
Post
by 320Niklas » 24 Apr 2006, 17:22
Chrille wrote: Om LMM.en sitter på sugsidan, pröva flytta den till trycksidan så bör problemet vara löst, alternativt spänn fjädern mer...
lmm sitter på sug sidan ska ja bröva med att spänna fjädern??
vad sker när ja gör de har 535s lmm