Page 1 of 2
Posted: 10 Nov 2008, 22:39
by pelko
Förmodligen turbon om den är kass.
Polarens S2'a hinkade ur 5l olja på 5 mil när den rasade.
Mvh Mathias
Posted: 10 Nov 2008, 22:47
by stecka
garanterat turbon brukar ryka mycket på tomgång
de va inte du som stog mellan lit och östersund igår och kollade under huven?
Posted: 10 Nov 2008, 23:05
by pelko
Polars org S2 agg vad det nu heter glappar _mycket_ , går från vägg till vägg och säkerligen ännu mer om det hade varit möjligt.
Mvh Mathias
Posted: 11 Nov 2008, 02:16
by PevAB
bara för att du plockat bort turbon betyder det inte att det slutar ryka! =)
jag har varit med om exakt samma sak fast med en unoT.
hela avgasröret var helt fullt med olja, IC´n var ochså full då min turbo läckte åt båda hållen.
tog säkert 10mil innan allt vart utbrännt efter tvätt och turbobyte. =)
min axel i turbon gick gan helt av.
avgasimprellern hittade jag i första ljuddämparen. haha
Posted: 11 Nov 2008, 22:23
by pelko
Om du har kattar kvar så fråga dom hur dom också mår
Mvh Mathias
Posted: 18 Nov 2008, 10:11
by erik@e30
ja tror på bomtät vevhusventilation
Posted: 18 Nov 2008, 15:05
by beemer
Lången wrote:Motorn är en M20B25 med M52M28 kolvar och komp på 7,0:1, svetsad topp med std portar och std kam.
Eller kan en Hx52 med 67 in och 70 ut och 11:ans avgashus vara bättre?
Siktar inte på nån monster effekt, men runt 450-500 hk kanske och en bra spool up.
Förslag tas tacksamt emot.
I have m20b25 with m50b25 vanos pistons, ported top and z45 cam. With hx52 with #10 exhaust housing it makes 1.5bar @ 5000rpm (max boost). IMO not very good spool up.
For 450-500hp i wouldn't choose hx52.