Förmodligen turbon om den är kass.
Polarens S2'a hinkade ur 5l olja på 5 mil när den rasade.
Mvh Mathias
Vad tror ni har hänt? (turbo val)
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
Polars org S2 agg vad det nu heter glappar _mycket_ , går från vägg till vägg och säkerligen ännu mer om det hade varit möjligt.
Mvh Mathias
Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
bara för att du plockat bort turbon betyder det inte att det slutar ryka! =)
jag har varit med om exakt samma sak fast med en unoT.
hela avgasröret var helt fullt med olja, IC´n var ochså full då min turbo läckte åt båda hållen.
tog säkert 10mil innan allt vart utbrännt efter tvätt och turbobyte. =)
min axel i turbon gick gan helt av.
avgasimprellern hittade jag i första ljuddämparen. haha
jag har varit med om exakt samma sak fast med en unoT.
hela avgasröret var helt fullt med olja, IC´n var ochså full då min turbo läckte åt båda hållen.
tog säkert 10mil innan allt vart utbrännt efter tvätt och turbobyte. =)
min axel i turbon gick gan helt av.
avgasimprellern hittade jag i första ljuddämparen. haha
Om du har kattar kvar så fråga dom hur dom också mår
Mvh Mathias
Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
ja tror på bomtät vevhusventilation
e39 525i 2002
e30 m-tec 24v142kw 328 motor 1988 <----Till Salu!
e30 2,5 Dubbel snurrig med extra allt. 1989
/
e61 550it 2006 såld
KTM 950sm 2007 såld
BMW r1100s 2005 såld
M5 3,8 1992 - såld
Laga din bil i garaget inte på internet
Hemsida
Lången wrote:Motorn är en M20B25 med M52M28 kolvar och komp på 7,0:1, svetsad topp med std portar och std kam.
Eller kan en Hx52 med 67 in och 70 ut och 11:ans avgashus vara bättre?
Siktar inte på nån monster effekt, men runt 450-500 hk kanske och en bra spool up.
Förslag tas tacksamt emot.
I have m20b25 with m50b25 vanos pistons, ported top and z45 cam. With hx52 with #10 exhaust housing it makes 1.5bar @ 5000rpm (max boost). IMO not very good spool up. For 450-500hp i wouldn't choose hx52.