hjälp med kopplingsproblem

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
eko
Posts: 101
Joined: 23 Dec 2005, 23:55
Location: Ulricehamn

hjälp med kopplingsproblem

Post by eko »

har ett litet problem med min koppling, det är så att den inte kopplar ur riktigt så den ligger å drar helatiden när man har pedalen nere.

Har renoverat slavcylindern och kuvudcylindern är bara ca 3år så det borde inte vara den.

Kan det vara tryckplattan som skojar med mej eller vad tror ni.

Ska också tillägga att kopplingen greppar som den ska när man kör.

Och det hjälper inte när man pumpar heller så jag har förmodligen
fått ur all luft.

Motor M20B25 Turbo
eko
Posts: 101
Joined: 23 Dec 2005, 23:55
Location: Ulricehamn

Post by eko »

44 visningar och ingen som har någon ide.

det måste ju finnas nån som har varit ute för detta eller.
Last edited by eko on 23 Apr 2006, 18:03, edited 1 time in total.
User avatar
Strandholm
Posts: 3515
Joined: 20 Nov 2005, 16:08
Location: Gustavsberg/Stockholm
Contact:

Post by Strandholm »

Polarn hade samma problem.

Då hade den ena utav dom 4 fjädrarna på lamellskivan hoppat ur sitt läge och resulterade i att det inte gick att koppla ur...
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.
eko
Posts: 101
Joined: 23 Dec 2005, 23:55
Location: Ulricehamn

Post by eko »

men det gick att laga det eller
User avatar
Strandholm
Posts: 3515
Joined: 20 Nov 2005, 16:08
Location: Gustavsberg/Stockholm
Contact:

Post by Strandholm »

nej? :)
går la å svetsa fast den igen om man vill det. har den hoppat ur en gång så är den nog inte mindre benägen att göra det igen.

Vi satte på nya grejjer iaf.
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.
eko
Posts: 101
Joined: 23 Dec 2005, 23:55
Location: Ulricehamn

Post by eko »

hur kan den göra att det inte kopplar ur riktigt, kanske jag som är dum men
jag fattar inte riktigt.

om du har lust att förklara så vore jag tacksam
Svintoleffe
Posts: 1342
Joined: 23 Nov 2005, 13:45
Location: Gävle
Contact:

Post by Svintoleffe »

Dte kan jag nog svara på, för att du förlorar hela trycket på plattamn så plattan hamnar typ på sne, o då ligerg plattan emot lite mot svänghjuelt
Santa Fe

www.Skogenracing.com



Mvh Leif
User avatar
Strandholm
Posts: 3515
Joined: 20 Nov 2005, 16:08
Location: Gustavsberg/Stockholm
Contact:

Post by Strandholm »

precis. "Plattan" ser ut som en banan :)
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.
eko
Posts: 101
Joined: 23 Dec 2005, 23:55
Location: Ulricehamn

Post by eko »

kan det ha blivi för att jag turbo konverterat, att lamellen inte håller för de hk jag har.

Men jag har iofs inte mer än ca 250hk
User avatar
Strandholm
Posts: 3515
Joined: 20 Nov 2005, 16:08
Location: Gustavsberg/Stockholm
Contact:

Post by Strandholm »

Min polare körde en 320i ifrån 87...
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.
eko
Posts: 101
Joined: 23 Dec 2005, 23:55
Location: Ulricehamn

Post by eko »

då kanske det beror på att grejerna blivit gammla och sunkiga.

så det ska inte vara nån fara att sätta i en orginal lamell igen då.

hur många nm håller orginal grejer för om det är frächt
Post Reply