Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
-
eko
- Posts: 101
- Joined: 23 Dec 2005, 23:55
- Location: Ulricehamn
Post
by eko »
har ett litet problem med min koppling, det är så att den inte kopplar ur riktigt så den ligger å drar helatiden när man har pedalen nere.
Har renoverat slavcylindern och kuvudcylindern är bara ca 3år så det borde inte vara den.
Kan det vara tryckplattan som skojar med mej eller vad tror ni.
Ska också tillägga att kopplingen greppar som den ska när man kör.
Och det hjälper inte när man pumpar heller så jag har förmodligen
fått ur all luft.
Motor M20B25 Turbo
-
eko
- Posts: 101
- Joined: 23 Dec 2005, 23:55
- Location: Ulricehamn
Post
by eko »
44 visningar och ingen som har någon ide.
det måste ju finnas nån som har varit ute för detta eller.
Last edited by
eko on 23 Apr 2006, 18:03, edited 1 time in total.
-
Strandholm
- Posts: 3515
- Joined: 20 Nov 2005, 16:08
- Location: Gustavsberg/Stockholm
-
Contact:
Post
by Strandholm »
Polarn hade samma problem.
Då hade den ena utav dom 4 fjädrarna på lamellskivan hoppat ur sitt läge och resulterade i att det inte gick att koppla ur...
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.
-
eko
- Posts: 101
- Joined: 23 Dec 2005, 23:55
- Location: Ulricehamn
Post
by eko »
men det gick att laga det eller
-
Strandholm
- Posts: 3515
- Joined: 20 Nov 2005, 16:08
- Location: Gustavsberg/Stockholm
-
Contact:
Post
by Strandholm »
nej?
går la å svetsa fast den igen om man vill det. har den hoppat ur en gång så är den nog inte mindre benägen att göra det igen.
Vi satte på nya grejjer iaf.
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.
-
eko
- Posts: 101
- Joined: 23 Dec 2005, 23:55
- Location: Ulricehamn
Post
by eko »
hur kan den göra att det inte kopplar ur riktigt, kanske jag som är dum men
jag fattar inte riktigt.
om du har lust att förklara så vore jag tacksam
-
Svintoleffe
- Posts: 1342
- Joined: 23 Nov 2005, 13:45
- Location: Gävle
-
Contact:
Post
by Svintoleffe »
Dte kan jag nog svara på, för att du förlorar hela trycket på plattamn så plattan hamnar typ på sne, o då ligerg plattan emot lite mot svänghjuelt
-
Strandholm
- Posts: 3515
- Joined: 20 Nov 2005, 16:08
- Location: Gustavsberg/Stockholm
-
Contact:
Post
by Strandholm »
precis. "Plattan" ser ut som en banan
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.
-
eko
- Posts: 101
- Joined: 23 Dec 2005, 23:55
- Location: Ulricehamn
Post
by eko »
kan det ha blivi för att jag turbo konverterat, att lamellen inte håller för de hk jag har.
Men jag har iofs inte mer än ca 250hk
-
Strandholm
- Posts: 3515
- Joined: 20 Nov 2005, 16:08
- Location: Gustavsberg/Stockholm
-
Contact:
Post
by Strandholm »
Min polare körde en 320i ifrån 87...
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.
-
eko
- Posts: 101
- Joined: 23 Dec 2005, 23:55
- Location: Ulricehamn
Post
by eko »
då kanske det beror på att grejerna blivit gammla och sunkiga.
så det ska inte vara nån fara att sätta i en orginal lamell igen då.
hur många nm håller orginal grejer för om det är frächt