Page 1 of 1

Hållbarhet, grenrör?

Posted: 21 Apr 2006, 18:24
by Nisse Järnet
Jävligt dum fråga :oops: men håller ett adaptergrenrör alt. upp och ner vänt grenrör för en 15kg turbo? M20 motor.

Posted: 21 Apr 2006, 19:22
by Fido85
öhh var är det för turbo som väger så mkt :S tvivlar lite på att det håller...kanske en liiiiten stund men

Posted: 21 Apr 2006, 20:12
by Tysken
Alla fina lastbilsagg väger en del vettu..

Posted: 21 Apr 2006, 20:34
by Nisse Järnet
Yes sprillans HX40 med intern wg. Tror vågen sa 14,5kg.

Posted: 21 Apr 2006, 21:27
by stian329
K29=16+kg :wink:

Posted: 21 Apr 2006, 22:28
by Henka.
Hur mycket var det en HX60 vägde? Var inte det närmare 30kg? :D

Posted: 22 Apr 2006, 14:16
by Overcharged
Du kan ju svetsa ett stag annars :wink:

Posted: 22 Apr 2006, 15:18
by Fido85
ahaa är lastbilsagg verkligen så tunga :O okej det talar ju om också att det är stort agg så :) men utan nån förstärkning så håller det inte länge..det kan jag lova :P men som nån sa här att svetsa ett stag som förstärkning så då :)

Posted: 22 Apr 2006, 19:54
by Nisse Järnet
Ja...funderar på vilket som blir bäst (och lättast =P) Vad tror ni om upp och ner vänt grenrör då? Då borde det ju bli bättre?? Räcker med typ 10cm ganska rakt rör från varje grenrör in i twinentryturbon. Då "står" ju hela skiten på grenrören ist för att liksom hänga underifrån om ni fattar =P

Posted: 22 Apr 2006, 20:10
by robbz
blir nog bra det, annars bulta motor och låda med stumma fästen, och bulta grenröret med stag till blocket, då är ALLT stummt, om du är orolig....

åkte 2 år med min holset hx55, och den vägde 23kg, men det var med mitt rostfria grenrör, men det sprack aldrig....

/mvh

Posted: 22 Apr 2006, 20:41
by Jocke
hx82/83 = 50kg :shock:

Posted: 22 Apr 2006, 22:30
by Nisse Järnet
Frågan är ju då vilket som blir bäst, att borra upp hålen så grenrören passar, eller fixa en liten adapterplatta? Vad tycker ni? =)

Posted: 23 Apr 2006, 01:53
by E21_Rille
robert wrote:
Nisse Järnet wrote:Frågan är ju då vilket som blir bäst, att borra upp hålen så grenrören passar, eller fixa en liten adapterplatta? Vad tycker ni? =)



borraom ? de är juh bara att vända


avgashålen kommer inte mitt för varandra (mellen topp/grenrör).

mvh

Posted: 23 Apr 2006, 10:14
by Nicke Nyman
Ska du ha en sån fin turbo borde du kanske göra ett nytt turbogrenrör??

Posted: 23 Apr 2006, 10:39
by robbz
precis, materialkostnad för svartstål, med flänsar överstiger inte ens 2k......

/mvh

Posted: 23 Apr 2006, 12:09
by Zwofurti
yes bygg nytt grenrör!