Page 1 of 1
Hållbarhet, grenrör?
Posted: 21 Apr 2006, 18:24
by Nisse Järnet
Jävligt dum fråga
men håller ett adaptergrenrör alt. upp och ner vänt grenrör för en 15kg turbo? M20 motor.
Posted: 21 Apr 2006, 19:22
by Fido85
öhh var är det för turbo som väger så mkt :S tvivlar lite på att det håller...kanske en liiiiten stund men
Posted: 21 Apr 2006, 20:12
by Tysken
Alla fina lastbilsagg väger en del vettu..
Posted: 21 Apr 2006, 20:34
by Nisse Järnet
Yes sprillans HX40 med intern wg. Tror vågen sa 14,5kg.
Posted: 21 Apr 2006, 21:27
by stian329
K29=16+kg
Posted: 21 Apr 2006, 22:28
by Henka.
Hur mycket var det en HX60 vägde? Var inte det närmare 30kg?
Posted: 22 Apr 2006, 14:16
by Overcharged
Du kan ju svetsa ett stag annars
Posted: 22 Apr 2006, 15:18
by Fido85
ahaa är lastbilsagg verkligen så tunga :O okej det talar ju om också att det är stort agg så
men utan nån förstärkning så håller det inte länge..det kan jag lova
men som nån sa här att svetsa ett stag som förstärkning så då
Posted: 22 Apr 2006, 19:54
by Nisse Järnet
Ja...funderar på vilket som blir bäst (och lättast =P) Vad tror ni om upp och ner vänt grenrör då? Då borde det ju bli bättre?? Räcker med typ 10cm ganska rakt rör från varje grenrör in i twinentryturbon. Då "står" ju hela skiten på grenrören ist för att liksom hänga underifrån om ni fattar =P
Posted: 22 Apr 2006, 20:10
by robbz
blir nog bra det, annars bulta motor och låda med stumma fästen, och bulta grenröret med stag till blocket, då är ALLT stummt, om du är orolig....
åkte 2 år med min holset hx55, och den vägde 23kg, men det var med mitt rostfria grenrör, men det sprack aldrig....
/mvh
Posted: 22 Apr 2006, 20:41
by Jocke
hx82/83 = 50kg
Posted: 22 Apr 2006, 22:30
by Nisse Järnet
Frågan är ju då vilket som blir bäst, att borra upp hålen så grenrören passar, eller fixa en liten adapterplatta? Vad tycker ni? =)
Posted: 23 Apr 2006, 01:53
by E21_Rille
robert wrote:Nisse Järnet wrote:Frågan är ju då vilket som blir bäst, att borra upp hålen så grenrören passar, eller fixa en liten adapterplatta? Vad tycker ni? =)
borraom ? de är juh bara att vända
avgashålen kommer inte mitt för varandra (mellen topp/grenrör).
mvh
Posted: 23 Apr 2006, 10:14
by Nicke Nyman
Ska du ha en sån fin turbo borde du kanske göra ett nytt turbogrenrör??
Posted: 23 Apr 2006, 10:39
by robbz
precis, materialkostnad för svartstål, med flänsar överstiger inte ens 2k......
/mvh
Posted: 23 Apr 2006, 12:09
by Zwofurti
yes bygg nytt grenrör!