Motor: M20B25
Original botten del som är balanserad
O-ringatblock
Original insug
Original kam
Lågkomp kolvar
Topp: Mirafrästa ventilesäten, bearbetade förbränningsrum och Svetsad
Oljeduschar under kolvarna
25 raders oljekylare
535 kylare
Ställbar BTR
Bosch 968 gröna spridare 465 cc @ 3,8 bar
MS&MS
MSD 6T
Blaster 2 spole
Garret GT3040R 0,63A/R
Tail 38mm wastegate
PPF 50mm dump
ITG luftfilter
Lastbils IC
Hemknåpat grenrör som är coatat och lindat
3" lindad downpipe
3" Avgassystem
Ska ladda 1,5bar
Drivlina:
original 325 växellåda
sachs 618 tryckis
sinterlammel
original 325 bakaxel
325 chassi
Fram:
Fjäderbensstag
Justerbara topplager med justerbar camber och caster
Coilover med 2,5" racingfjädrar och 51mm gula Koni Sport med justerbar hårdhet
02-depåns kräningshämmare fram: 22mm
Powerflex kräningshämmarbussning
Powerflex M3 excentrisk bärarmbussningar
bak:
Gula Koni Sport med justerbar hårdhet
2,25" racingfjädrar
nylonbussningar för att montera 2,25" racingfjädrar bak
02-depåns kräningshämmare bak: 20mm
kräningshämmarbussning i nylon
Bärarmsbussningar i nylon
Silentblock i nylon
Fälgar: Borbet F
fram 7.5x16" med 215/40 däck
bak 9x16" med 225/40 däck
15" BBS med MH street slicks
bromsar:
325 original bromsar
Framfångare Siedl
Bakfångare Rieger GTS
M-techII sidokjolar
M-techII vinge
Lexan rutor
Här är en länk till lite bilder http://www.garaget.org/?car=20081
E30 320/325 turbo
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- BMW_320turbo
- Posts: 297
- Joined: 21 Nov 2005, 18:04
- Location: Mariannelund
E30 320/325 turbo
Last edited by BMW_320turbo on 19 May 2007, 10:05, edited 9 times in total.
- BMW_320turbo
- Posts: 297
- Joined: 21 Nov 2005, 18:04
- Location: Mariannelund
- BMW_320turbo
- Posts: 297
- Joined: 21 Nov 2005, 18:04
- Location: Mariannelund
- BMW_320turbo
- Posts: 297
- Joined: 21 Nov 2005, 18:04
- Location: Mariannelund
Har vist varit dålig på att uppdater men här kommer lite nytt... Har fått köpa en ny kaross för den första som jag byggde på var sne. Bilen var ner plockad när jag köpte den så när jag väl hade byggt i bur och skulle hiva i motor och låda och sånt så upptäcker jag att bilen är sne, när jag upptäckte det så var jag inte glad Så jag gjorde det ända som jag tyckte var det rätt just då. Fram med stora vinkelslipen och börja kapa av taket och ta ur buren. Sen så gick det nästan 5månader innan jag hittade en fin 316i -90 som var näst helt rost fri, fick den för 4k som jag tyckter är riktigt biligt. Så då var det bara att börja om på nytt med att kapa ner den gammla buren och få in den. Så som det är nu så står jag och väntar på att en kompis ska få tid att lacka bilen, har väntat i 1,5 månad nu men hoppas på nästa helg så att man kan stoppa i motor snart