Page 1 of 1
Norsk PPF e30 på bilsportmässan
Posted: 29 Nov 2005, 08:47
by JimmyA
Posted: 29 Nov 2005, 09:03
by stensth
Var det inte den som bromsade runt 800hk på 1,2 bars laddtryck? Och fullt laddtryck rätt sent?
Posted: 29 Nov 2005, 09:43
by Bäckis
Vi byggde allt "runt omkring" maskinen.
Bilen kom hit två veckor före sista vändan på Rudskogen och vi jobbade stenhårt en vecka och byggde allt.
Sen hämtade grabbarna på SS bilen och fick motorn klar och bilen körde på Rudskogen.
82X hk på 1,2 bar. Seg respons, men det var ingen boostcontrol på i bänken, så det går säkert att få betydligt bättre.
Bromsningen var feg då det absolut inte fick gå sönder före Rudskogen, så ny 1000++ bromsning kommer i vinter.
Posted: 29 Nov 2005, 13:19
by Espen|3k
www.ssperformance.no
Ligger fler bilder der, jeg har tagit dom faktisk
Den bremset 829 hk i høst ja.
Posted: 29 Nov 2005, 14:40
by Turbo_folke
Posted: 29 Nov 2005, 15:21
by BRUZZE
den e fet!
Posted: 30 Nov 2005, 18:45
by Henka.
Vad är det för "märke" på fjäderbenstaget? Måste ha....
Posted: 30 Nov 2005, 19:00
by Ante Karlsson
Hej!
Frän bil!
Blev väldans nyfiken på motorn .
Någon som vet vad som är/om det är gjort något med toppen?
Samt vad för kamvärden?
Mvh Ante
Posted: 30 Nov 2005, 22:04
by Bmwandreas
PPF kamaxlar:)
Toppen är portad samt mirafrästa säten.
Posted: 30 Nov 2005, 22:10
by Ante Karlsson
Tjena!
Det var väldans!
Var det sådana kammar du mailade mig angående? Omslipade orginalkammar? Funkar med orginaltryckare?
Mirafrästa säten och portad. Och över 800hk.
Grymt imponerande! Verkar som om jag håller mig till en renodlad 3,6. Har varit inne lite på att köpa mig en 3,8 topp och insug. Men 3,6an verkar ha potensial till fyrsiffrigt utan problem.
Får ta och kolla vad jag ska köpa för sätesstål till miran som kan användas på Bmw topp då!
Jag blir bara mer och mer imponerad av dessa S maskiner!
/Ante
Posted: 30 Nov 2005, 23:09
by Bmwandreas
Detta är endast med 1.27 bar.
Den ger nog 1000 lätt.
Dessa kammar är mkt vassa,rycker lite på låga varv.Men det är ju en racebil....
Jag har mildare kammar i min!
Posted: 01 Dec 2005, 11:47
by Ante Karlsson
Hej!
Dessa kammar går alltså att slipa på orginal ämmen? Så man slipper beväret med att tillverka nya billet stommar?
Funket de även med orginaltryckare?
/Ante
Posted: 01 Dec 2005, 22:49
by Love
Ante:har du gett upp planerna på Volvo motor i 240:in?
Posted: 01 Dec 2005, 22:51
by Bmwandreas
Ante Karlsson wrote:Hej!
Dessa kammar går alltså att slipa på orginal ämmen? Så man slipper beväret med att tillverka nya billet stommar?
Funket de även med orginaltryckare?
/Ante
Ja dom går att slipa.
Samt man använder origtryckare.
Posted: 01 Dec 2005, 23:10
by Ante Karlsson
Hej!
Andreas: Okey ,låter fint det.