Nu gör vi en fixtur på mitt S14 grenrör.
Grenrör kommer finnas för T3 och T4 turbo. Det är väldigt tight att bygga på en S14, så att använda större turbo än en GT4088 blir nog svårt.
Det kommer levereras med uttag för wastegate, men wastegateröret får man bygga själv och placera wg där man vill ha den.
Fixturen blir klar idag så är det någon som behöver ett grenrör till sin S14 så är det bara att beställa.
Turbogrenrör S14.
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
Turbogrenrör S14.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
Bygger ni pulssplitt också? Jag har för mig att dragningen på ditt grenrör skulle ha funkat för pulsspitt, men din GT4088 hade singelentry?
Tänkte bara som lite tilläggsinfo..
Tänkte bara som lite tilläggsinfo..
Bonje Larsson Ejdetjärn 070-2203537
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
Ja, det går att göra splittat. Är iof inte många vettiga snurror som har splittat inlopp.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
Ehhe...Är iof inte många vettiga snurror som har splittat inlopp.

BorgWarner tex tycks ju inte vara kattskit direkt. Varför inte utnyttja pulssplittens fördelar i spool? Allt handlar ju inte bara om max effekt!
Men skit samma, det behöver vi inte diskutera i den här tråden..
Bonje Larsson Ejdetjärn 070-2203537
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
BW med T4 är nog för stora för montering på det här grenröret. Fördelen med splittat inlopp får du stå för, för den har aldrig jag märkt av. 

M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090