turbosnurra...
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
turbosnurra...
jag har tänkt använda en t25 snurra på mitt snikbygge.. blir det bra tror ni. har fått väldigt bra pris på den . . .
you can`t pee on what you can`t catch...
Re: turbosnurra...
fisherman wrote:jag har tänkt använda en t25 snurra på mitt snikbygge.. blir det bra tror ni. har fått väldigt bra pris på den . . .
en t25a duger väll till en 316 eller max 318 motor skulle jag säga
vad kan hända med turbon eller bilen med en sån turbo då?
blir det för mycket effekt så turbon klarar inte av det?
det finns ju folk som har kört med mindre snurror än så på 2,5liters.
dom har kört med gamla 900 agg ju...
är det nån som vet det här för jag kan inte än =D
blir det för mycket effekt så turbon klarar inte av det?
det finns ju folk som har kört med mindre snurror än så på 2,5liters.
dom har kört med gamla 900 agg ju...
är det nån som vet det här för jag kan inte än =D
you can`t pee on what you can`t catch...
- bmwluthman
- Posts: 144
- Joined: 30 Jan 2006, 15:55
- Location: Avesta
turbo
du kan använda dig av 2st skulle nog funkera skit bra...
har en t25:a liggandes billigt om du är intresserad
har en t25:a liggandes billigt om du är intresserad
det som händer med ett för litet agg är att motorn får in en massa luft men helt enkelt inte orkar andas ut.
du kommer antaglöigen få bra ladd från start, dvs bottenvridet blir bra, sedan bildas massa värme med spikningar som följd, å motorn kommer kännas död tidigt i register så du kommer tappa effekt över kansek 3500-4000 rpm.
turbon kommer oxå slitas onormalt snabbt.
mitt tips är att oftare välja ett "för stort" agg än ett för litet. det ger bättre effekt å är snällare moto motor/drivlina
du kommer antaglöigen få bra ladd från start, dvs bottenvridet blir bra, sedan bildas massa värme med spikningar som följd, å motorn kommer kännas död tidigt i register så du kommer tappa effekt över kansek 3500-4000 rpm.
turbon kommer oxå slitas onormalt snabbt.
mitt tips är att oftare välja ett "för stort" agg än ett för litet. det ger bättre effekt å är snällare moto motor/drivlina
Re: turbosnurra...
fisherman wrote:jag har tänkt använda en t25 snurra på mitt snikbygge.. blir det bra tror ni. har fått väldigt bra pris på den . . .
ja har 2st K24:or som du kan få köpa billigt!
är som nya!
- Mattias Sandgren
- Posts: 622
- Joined: 24 Nov 2005, 21:32
- Location: Sävar/Umeå
- Contact:
Vet av en kille i England som kör med 2st T25:or på en original M20B25, han har fullt ladd vid 3000 rpm, även med 1 bar laddtryck. Det är små aggregat vi pratar om.. Med två st så får man iaf motorn att sjunga ut.
Jag skulle nog hittat ett enda större begagnat diesel turbo-aggregat, typ Holset H1C / H1E eller HX35 / HX40.
Jag skulle nog hittat ett enda större begagnat diesel turbo-aggregat, typ Holset H1C / H1E eller HX35 / HX40.
- Turbo_folke
- Posts: 601
- Joined: 23 Nov 2005, 16:29
- Location: Lund
JaJsEn wrote:fram med hålsågen o svetsen o köp dig en S2 WG så behöver du inte ha intern WG längre =)
vad är det för bygge?
yber billigt eller?
satsa på en tb03 från gammla saab 9000/900 eller nån gammal volvo 740 turbo,
funkar "bra" upp till 220hk.
mvh Erik
Saabs tb03 agg är också för små. Köp ett 16T agg istället eller ngt liknande.