Page 1 of 3

BMW 325 turbo 4 sale

Posted: 12 Oct 2008, 20:53
by tÅfe
Hej. Suget av laddtryck blev för stort så ja köpte en 2,5 snik turbo motor så man kan leka av sig lite med.

Lite spec Wink

motorn är en m20b25
o-ringad
svarvade KAT kolvarna
535 LMM
Spridarna är jag inte säker på
progressiv BTR
sachs 618 tryckplatta
turbo är nån kina kopia Command 0.50 A/R

Image

Hitta ingen bättre motorlyft :roll:
Image

tomt!
Image

Nya i
Image

Provkör lite
Image

Bilen jag tog motorn från :shock:
Image

Altting är i och kopplat, enda är att kopplingen inte funkar! det kopplar inte ur ordentligt och har bytt låda men det funkar ändå¨inte! Kanske schimsa ut urtrampningslagret?

Posted: 12 Oct 2008, 22:51
by Ludde_
Hahaha diggar motorlyften! :D


Mvh

Posted: 13 Oct 2008, 16:21
by tÅfe
ingen som haft problem med kopplingen? :cry: En kompis som prata om att den kunde ha kärvat fast? va tror ni? börjar få lite smått panik nu :evil:

Posted: 13 Oct 2008, 18:48
by E34 RRT
tÅfe wrote:ingen som haft problem med kopplingen? :cry: En kompis som prata om att den kunde ha kärvat fast? va tror ni? börjar få lite smått panik nu :evil:


ja alltså det har jag varit med om att kopplingen rostar fast med tryckisen och svänghjulet men det är juh lätt och kolla!

Posted: 13 Oct 2008, 19:45
by tÅfe
hur kollar man det lättast då? :roll: jag vill ju snyta lite snart :twisted:

Posted: 13 Oct 2008, 19:49
by E34 RRT
tÅfe wrote:hur kollar man det lättast då? :roll: jag vill ju snyta lite snart :twisted:


borde väll finnas ett hål någårs på v-lådan och där så borde du slippa och se om kopplings gaffeln rör sej.då vet du juh om den har fastnat :) eller tar du backstart och trycker kopplingen i bottnet och knycker med gasen lite så ska det nog lossna om det är det som är felet!?

Posted: 14 Oct 2008, 19:40
by tÅfe
de närmar sig! körde för första gången ikväll o kunde växla. Slavcylinder pinnen är förlängd men måst lite till e i kortaste laget

Posted: 20 Oct 2008, 15:32
by tÅfe
så nu funkar det som det ska förutom lite misständningar, men jag såg att triggergivar kabeln var lite skadad kanske har nått o göra med det. Det är väl bara byta o se!

Nästa sak e väl att fixa den till besiktning

Posted: 03 Nov 2008, 22:28
by tÅfe
Funderar lite på o sälja men ja vet inte. Skulle ju inte vara helt fel med ett sprut o lite smågrejer i vinter :roll:

Image

Image

Image

Image

Posted: 15 Feb 2009, 22:20
by tÅfe
Dags för update då. Blev aldrig såld, har stått o dammat hela vintern men började skruva ikväll. Det som ska hitta ner i bilen är MS 1v3 med extrakoden, 600cc spridare, 50mm WG. Var tänkt att ja skulle köra med turbon som va på men idag så rååka ja köpa en GT37. Ska börja bygga grenrör imorn :)


Image

Image

Image

Image

Image

Image

Posted: 18 Feb 2009, 23:11
by tÅfe
Fyfan för att bygga grenrör :cry: Nå får hoppas att det blir bra när det är klart

Posted: 19 Feb 2009, 23:54
by tÅfe
Blev att kapa bort batterihyllan för att få rum med WGn och DP. Bara att fixa downpipen sen åker grenröret upp i jiggen för helsvetsning. Kommer att bygga nytt avgasrör i 3"


Han kommer högt!
Image

Placeringen:
Image

Bakifrån:
Image

Jobba jobba
Image

Bygga pulssplit:
Image
Det gäller att fundera:
Image

Posted: 20 Feb 2009, 00:57
by Roobin
shit högt turbon kom :P

Posted: 20 Feb 2009, 08:51
by tÅfe
Roobin wrote:shit högt turbon kom :P


Men den är fortfarande under huven :D

Posted: 20 Feb 2009, 18:04
by m-tech2
mera bilder på grenröret. ska med börja bygga grenrör snart. :D

Posted: 20 Feb 2009, 18:22
by jimpa
men snälla byt för fan fälgar!!!

mvh

Posted: 20 Feb 2009, 21:49
by tÅfe
jimpa wrote:men snälla byt för fan fälgar!!!

mvh


Nu är du lite vrång :lol: Du har rätt. Skulle behöva hitta lite fränare. Det hände en grej. kommer bilder imorn