Hej. Suget av laddtryck blev för stort så ja köpte en 2,5 snik turbo motor så man kan leka av sig lite med.
Lite spec Wink
motorn är en m20b25
o-ringad
svarvade KAT kolvarna
535 LMM
Spridarna är jag inte säker på
progressiv BTR
sachs 618 tryckplatta
turbo är nån kina kopia Command 0.50 A/R
Hitta ingen bättre motorlyft
tomt!
Nya i
Provkör lite
Bilen jag tog motorn från
Altting är i och kopplat, enda är att kopplingen inte funkar! det kopplar inte ur ordentligt och har bytt låda men det funkar ändå¨inte! Kanske schimsa ut urtrampningslagret?
Last edited by tÅfe on 24 Jun 2009, 22:19, edited 6 times in total.
tÅfe wrote:hur kollar man det lättast då? jag vill ju snyta lite snart
borde väll finnas ett hål någårs på v-lådan och där så borde du slippa och se om kopplings gaffeln rör sej.då vet du juh om den har fastnat eller tar du backstart och trycker kopplingen i bottnet och knycker med gasen lite så ska det nog lossna om det är det som är felet!?
så nu funkar det som det ska förutom lite misständningar, men jag såg att triggergivar kabeln var lite skadad kanske har nått o göra med det. Det är väl bara byta o se!
Dags för update då. Blev aldrig såld, har stått o dammat hela vintern men började skruva ikväll. Det som ska hitta ner i bilen är MS 1v3 med extrakoden, 600cc spridare, 50mm WG. Var tänkt att ja skulle köra med turbon som va på men idag så rååka ja köpa en GT37. Ska börja bygga grenrör imorn
Blev att kapa bort batterihyllan för att få rum med WGn och DP. Bara att fixa downpipen sen åker grenröret upp i jiggen för helsvetsning. Kommer att bygga nytt avgasrör i 3"