Problem med bilen igen.=((
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
-
Problem med bilen igen.=((
Hejsan alla.
Nu är det som så att jag har monterat ditt 535 lmm o spridare.
Men bilen är väldigt svårstartad o ha varit det ett tag innan jag böt ochså.
Ibland då hostar den igång på engång, nästan gång då får man stå o nöta oså när dne startar då går den typ tungt i motorn.
Vad kan det bero på.?
Jag kör 3,8 kilo i tryck på bränsle spridarna just nu, o lmm är väldigt släppt. Då har vi lamnbda 1 över hela registret
Tändstiften har rullat sen i höstas.
Nästa sak, så fort man stänger av ska bilen tappa bränsle trycket då.? Kan det ha något med saken i göra.?
Hur råda bot på det isånt fall.?
Sen så är det någon skillnad styrboxarna ifrån en med slutsiffra 173 jämnfört med den som jag har som har slutnummer 153.
Jag tyckte det blev skillnad när jag prova o byta igår.
Jag kliar mig mer o emr i skallen för varje sak jag byter på bilen oså blir det typ skillnad.
Eller så är dte baar jag som fantiserar. men det kändes som att det blev annat klipp med den databoxen.
Ftp://213.226.90.152
Där kan ni se bilder på bilen o lmm o det
Tacksam för all hjälpt jag kan få.
Nu är det som så att jag har monterat ditt 535 lmm o spridare.
Men bilen är väldigt svårstartad o ha varit det ett tag innan jag böt ochså.
Ibland då hostar den igång på engång, nästan gång då får man stå o nöta oså när dne startar då går den typ tungt i motorn.
Vad kan det bero på.?
Jag kör 3,8 kilo i tryck på bränsle spridarna just nu, o lmm är väldigt släppt. Då har vi lamnbda 1 över hela registret
Tändstiften har rullat sen i höstas.
Nästa sak, så fort man stänger av ska bilen tappa bränsle trycket då.? Kan det ha något med saken i göra.?
Hur råda bot på det isånt fall.?
Sen så är det någon skillnad styrboxarna ifrån en med slutsiffra 173 jämnfört med den som jag har som har slutnummer 153.
Jag tyckte det blev skillnad när jag prova o byta igår.
Jag kliar mig mer o emr i skallen för varje sak jag byter på bilen oså blir det typ skillnad.
Eller så är dte baar jag som fantiserar. men det kändes som att det blev annat klipp med den databoxen.
Ftp://213.226.90.152
Där kan ni se bilder på bilen o lmm o det
Tacksam för all hjälpt jag kan få.
-
- Strandholm
Om jag hade en sådan strulig bil hade jag gjort såhär:
Monterat på allt så original som möjligt.
RÄTT styrbox, som fungerar.
Fräsha tändstift.
Kolla rotor och fördelarlock.
original spridare.
original bränsletryck.
kolla att lambdan funkar
Byta saker på måfå fungerar väll ungefär inte så jätteofta...
Kolla upp vad rätt saker är och byt.
Monterat på allt så original som möjligt.
RÄTT styrbox, som fungerar.
Fräsha tändstift.
Kolla rotor och fördelarlock.
original spridare.
original bränsletryck.
kolla att lambdan funkar
Byta saker på måfå fungerar väll ungefär inte så jätteofta...
Kolla upp vad rätt saker är och byt.
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.
-
Amplify
Du förstår om jag sätetr tillbaka allt o kör orginal tryck då spikar jag sönder motorn totalt.
Den orkar inet ens dra då på 5 växel.
Så klen är den, först när vi ökade trycket på orginal spridarna tiull 2,9 kilo, då började bilen o funka som folk, det blev ett helt annat ös i bilen. samnt att den drog inte helelr som innan 1-6 liter milen,när jag ökade trycket, då fick jag enr förbrukning till litern blandad körning.
Men den gick fortfarande för snålt över regsitret därför köpte jag 535 sakerna o monterade ditt , så nu då har vi äntlgien lambda 1 över hela registret.
Du förstår om jag sätetr tillbaka allt o kör orginal tryck då spikar jag sönder motorn totalt.
Den orkar inet ens dra då på 5 växel.
Så klen är den, först när vi ökade trycket på orginal spridarna tiull 2,9 kilo, då började bilen o funka som folk, det blev ett helt annat ös i bilen. samnt att den drog inte helelr som innan 1-6 liter milen,när jag ökade trycket, då fick jag enr förbrukning till litern blandad körning.
Men den gick fortfarande för snålt över regsitret därför köpte jag 535 sakerna o monterade ditt , så nu då har vi äntlgien lambda 1 över hela registret.
Svintoleffe wrote:Nästa sak, så fort man stänger av ska bilen tappa bränsle trycket då.? Kan det ha något med saken i göra.?
Bilen skall inte tappa bränsletrycket då du stänger av den. Därför kan det hända att du har startproblem. Vad har du för bränsletrycksregulator?
Hur ser stiften ut? Skulle rekommendera att du byter dem. Det är bättre att byta för ofta än för sällan.
Henrik Back
min höll på å strula som fan i somras, den var svårstartad uta helvete man fick nöta ett bra tag, ibland starta den inte alls då blev de till att dra in lite bromsrengöring i luftfiltret så den tände, men när den väl startat funkade den helt ok.. asskumt tyckte jag.. sen konstaterade vi att de va soppa pumpen som strulade och bytte till en riktig då vare lugnt..
kladda inte i tråden om du inte är intresserad av att handla
-
Jag kör med en ford justerbar btr på bilen.
Enligt autovcation, så ska den som håller kvar trycket i bilen sitta i tanken.
Vet ni något om det.?
Stiften är nyligen byta dom böt vi typ i november på bilen så dom är välidgt fräscha.
Jag kör med 323 soppa pump då 325 började o känna sig trött.
Jag sak kolla stiften lite senare idag så får svar om det med.
Enligt autovcation, så ska den som håller kvar trycket i bilen sitta i tanken.
Vet ni något om det.?
Stiften är nyligen byta dom böt vi typ i november på bilen så dom är välidgt fräscha.
Jag kör med 323 soppa pump då 325 började o känna sig trött.
Jag sak kolla stiften lite senare idag så får svar om det med.
-
- Fredrik_lindström
är de inte bättre att försöka komma på vad felet var från borjan. varför den spikade och var slö istället för att sätta dit saker som inte tillhörbilen?
jag skulle byta tillbaks alla delar å fesöka utefrån de. har du inget fel med tändninen efter som den är slö/spikar?? hallgivare eller fördelare (vet inte hur de ser ut på din motor med fördelare osv)
lycka till
jag skulle byta tillbaks alla delar å fesöka utefrån de. har du inget fel med tändninen efter som den är slö/spikar?? hallgivare eller fördelare (vet inte hur de ser ut på din motor med fördelare osv)
lycka till
-
Fredrik
Jag har kollat tändningen o den justerar sig själv på denna.
Det är motronic på bilen.
Jag har hört allt ifrån att det är lambda sonden, men den funkar det ser vi enligt multimetern.
O jag har prata med dom på kroons i stan o han sa att den ska bara låsa på ett värde om den är trasig.
Så vi har funderat om det är databoxen på bilen.
För tyderligen verkar det som att dom har varit in i den tidigare.
O jag har även haft bilen uppkopplad mot datorn, o den visar att det inte är fel på styrsystemet.
Jag har kollat tändningen o den justerar sig själv på denna.
Det är motronic på bilen.
Jag har hört allt ifrån att det är lambda sonden, men den funkar det ser vi enligt multimetern.
O jag har prata med dom på kroons i stan o han sa att den ska bara låsa på ett värde om den är trasig.
Så vi har funderat om det är databoxen på bilen.
För tyderligen verkar det som att dom har varit in i den tidigare.
O jag har även haft bilen uppkopplad mot datorn, o den visar att det inte är fel på styrsystemet.