Någon som kör Nira i3+ som har en bra mappning och dela med sig av? Tanken är bara att jag ska kunna köra in motorn lite innan den ska iväg på mappning. Just nu går den inge vidare. Har försökt å få den å gå bättre utan och lyckas. Så nu tänkte jag att nån som har liknade motor som jag kanske kunde kopiera sin mapp och skicka till mig.
Min motor i stora drag.
325 m20
Portad topp,300graders kammen,org insug,980cc spridare (MSD) ,svarvade kolvar(runt 8 i komp),hemmabyggt grenrör me HX50, MSD dis 4 + msd dubbelspolar och nira då...
Någon som kör Nira?
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- OCR Pettzon
Ok så de finns ett nira forum, det visste ja inte. Får leta reda på adress då. Jepp Johan Kihl kör med nira, men han har la 4a i sin. Bilen går ju, men det kan vara en blandning mellan en V8 och en båtmotor...Jepp Nira har auto fuel calibration. Visst får du komma på ditt andra besök men de är ju roligare om bilen hade gått redigt oxå då.
- OCR Pettzon
Jag bor i typ Nässjö som ligger i Jönköpings län. Har köpt det av Trendab. Möjligt de har mappar.Har kört om wizarden många gånger och kollat så allt är ok. Bilen går ju ok på tomgång och till typ till 2000rpm sen går den antagligen för fett. SKa koppla in en annan lambda till den imorgon och försöka lite till...
Det är ju väldigt enkelt att få den att gå bra med autofuel om du kör lambdan återkopplat mot systemet, med orginal lambda matris kommer den att gå på lambda 1 över hela låglasten på några repor om du kör relativt snabb samplingsfrekvens i autofuel, ligg på runt 200ms om du kör med bredbandslambda, det räcker gott för låglast.