knotans etanolbimmer
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
knotans etanolbimmer
kompisen ville ha hjälp å tuna sin 320 lite.
började i söndags å va ute på första turen idag.:hyper:
bilen är en 320 från 88
Motor: m20b25
turbo: garret t04b agg, 56mm kompressor, 60mm turbin.
Wg: 38mm ventil av ext modell
Ic: std ic från 740 tic
motorstyrning:idag orginal motornic. imorrn blir det å modda lite med å bygga om Lmm å större spridare samt e85 i tanken :hyper:
Drivlina:618plattan med organisk lamell. 260 låda å std bakvagn.
ja orkar inte skriva så mycket lägger bara upp ett par bilder på kul
***FILM***
http://www.projekteffekt.se/topic.asp?TID=28
varför bygga onödigt stort avgasystem?? det SKA bröla om en trimmad bil :p
här finns lite mer info å bilder om nån ä sugen på å veta mer
http://www.projekteffekt.se
sen klickar ni er in under projekt å vidare till ronnymans/knotans bmw snurrbo
började i söndags å va ute på första turen idag.:hyper:
bilen är en 320 från 88
Motor: m20b25
turbo: garret t04b agg, 56mm kompressor, 60mm turbin.
Wg: 38mm ventil av ext modell
Ic: std ic från 740 tic
motorstyrning:idag orginal motornic. imorrn blir det å modda lite med å bygga om Lmm å större spridare samt e85 i tanken :hyper:
Drivlina:618plattan med organisk lamell. 260 låda å std bakvagn.
ja orkar inte skriva så mycket lägger bara upp ett par bilder på kul
***FILM***
http://www.projekteffekt.se/topic.asp?TID=28
varför bygga onödigt stort avgasystem?? det SKA bröla om en trimmad bil :p
här finns lite mer info å bilder om nån ä sugen på å veta mer
http://www.projekteffekt.se
sen klickar ni er in under projekt å vidare till ronnymans/knotans bmw snurrbo
Last edited by knotan on 22 Apr 2007, 15:35, edited 4 times in total.
jo topparna är sällsynta. ägaren spräckte ju en topp i vintras pga en frusen kylare. tror han pröjjsa 4500 eller nå sånt för en halvkass orginaltopp
kommer iinte spika nått sen när vi kör med e85
risken är större att kylkanalerna rasar ihop pga det högre cylindertrycket, alternativt att stakarna kröker sej.
nån som har koll på hur pass mycket stakarna ska palla ??
samt hur känsligt att kanalerna rasar??
tror det det sitter en MLS packning redan.
han satte nämligen dit en förtärk toppackning i vintras när han bytte topp. så sålänge det inte finns nån förstärkt icke MLS packning så bör det ju va det?!!
kommer iinte spika nått sen när vi kör med e85
risken är större att kylkanalerna rasar ihop pga det högre cylindertrycket, alternativt att stakarna kröker sej.
nån som har koll på hur pass mycket stakarna ska palla ??
samt hur känsligt att kanalerna rasar??
tror det det sitter en MLS packning redan.
han satte nämligen dit en förtärk toppackning i vintras när han bytte topp. så sålänge det inte finns nån förstärkt icke MLS packning så bör det ju va det?!!
- johanedstrom
- Posts: 119
- Joined: 21 Nov 2005, 08:40
- Location: piteå
som jag sa så är spikningarna ingen fara.
har vart ute å busåkt lite. kör bara med 0.3 i ladd nu men den skjuter oljestickan,
misstänker att jag måste göra nått åt vevhusventilation.
tips på vad som sak göras, smidigast, enklast å helst billigt(läs gratis)
räcker det å å dra ut för öppen vevhusventilation. typ uppsamling i en colaflaska å ett filter.
eller hur gör man enklast??
har vart ute å busåkt lite. kör bara med 0.3 i ladd nu men den skjuter oljestickan,
misstänker att jag måste göra nått åt vevhusventilation.
tips på vad som sak göras, smidigast, enklast å helst billigt(läs gratis)
räcker det å å dra ut för öppen vevhusventilation. typ uppsamling i en colaflaska å ett filter.
eller hur gör man enklast??
- johanedstrom
- Posts: 119
- Joined: 21 Nov 2005, 08:40
- Location: piteå
jag kör me en colaflaska i min gör ett ganska stort hål i den, min kittade åt då jag bara hade knivat flaskan
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
a drog en fet slang rakt fram en sväng i motorutrymmet nu tillfälligt.
blev skitabra! slutade skjuta oljestickan å motorn sluta ryka satans blått.
tänkte dra den in framför turbon med ett element imellan så slipper man slösa på miljön. samt smörja insugsventilerna lite extra
fasen så trevligt den gick bilen då!
är nästan sugen på å själv sälja av med volvon å köpa mej en e30 touring.
Pallar motorn som sitter i 535 e20 lika bra som M20 blocket??
finns e28 535 som touring??
blev skitabra! slutade skjuta oljestickan å motorn sluta ryka satans blått.
tänkte dra den in framför turbon med ett element imellan så slipper man slösa på miljön. samt smörja insugsventilerna lite extra
fasen så trevligt den gick bilen då!
är nästan sugen på å själv sälja av med volvon å köpa mej en e30 touring.
Pallar motorn som sitter i 535 e20 lika bra som M20 blocket??
finns e28 535 som touring??
knoddas wrote:bara inhandla e30 touring sen slänga i m30 motorn...... eftesom volvon inte ens orkar släppa lös på 3.an på djurparksparkeringen:D:P.. haha
HAHA. till att börja med så ville den inte va med på trean därför att den pissiga BMW getraglådan som satt på låste sej. trean balla ur helt. nästa gång jag försökte få i den satt 2an fast å hamnade i nån sorts mellanläge mellan tvåan å trean, just som om jag hade båda växlarna i samtidigt
lyckades lirka i tvåan å nu sitter den fast där har skrotat den lådan nu å köpt en ZF istället
jag är ju sugen på en e28 touring med 3.5liters motor. men det finns väll inte va???
blir nog en e34 touring LR en e30 touring med e28 motor isåfall.
ok nu blev det lite OT där.
toppackningen rasa som ni säkert såg i en annan tråd.
ska riva dän toppen sen ska det till musen i åtvid för renovering å almän konltroll. den började ticka illa redan innan turbon.
sen pratat med en polare som lovat fixxa toppackning i koppar till oss.
sen ska man ner till eneby järn å beställa nya toppbult i 12.9 kvalle. å inföskaffa nå bra lim å täta skiten med. blir nog nått från locetites utbud. eller så hämtar jag nått hopkok från jobbet ala' hemmatillverkad låslack som vi används av bla saab flygindustri i linköping (hemliga grejjor det där )
sen känns ju nästan ett MSnS som ett måste för å få bra skjuts i grejjorna!
toppackningen rasa som ni säkert såg i en annan tråd.
ska riva dän toppen sen ska det till musen i åtvid för renovering å almän konltroll. den började ticka illa redan innan turbon.
sen pratat med en polare som lovat fixxa toppackning i koppar till oss.
sen ska man ner till eneby järn å beställa nya toppbult i 12.9 kvalle. å inföskaffa nå bra lim å täta skiten med. blir nog nått från locetites utbud. eller så hämtar jag nått hopkok från jobbet ala' hemmatillverkad låslack som vi används av bla saab flygindustri i linköping (hemliga grejjor det där )
sen känns ju nästan ett MSnS som ett måste för å få bra skjuts i grejjorna!