Var ute och åkte igår och eftersom det regnade satte jag på torkarna när jag rullade ut från garaget. De kändes väldigt trötta och hackade fram men jag tänkte att det kanske var torkarmotorn som var på väg att ge upp.
Åkte vidare och efter ytterligare en stund tändes abslampan, sedan kort där efter började hastighetsmätaren fladdra långsamt med ca 10km/h intervall. Efter en liten stund så började bilen sakta in för att sedan dö helt.
Provade att vrida på tändning/start men hände knappt någonting, instrumentbelysning lös knappt.
För att göra en lång historia kort - Fick hjälp av morsan, kablade igång den. Så fort vi tog bort kablarna tändes abslampan igen. Körde en bit sen dog bilen igen. Kablade ytterligare en gång, körde en bit till, bilen dog.
Provade sen att byta batteri, körde ca 10 mil. Fungerade bra. Nu på morgonen när jag trodde att jag skulle ner till Mantorp så hände samma sak igen. Torkarna, abslampan, hastighetsmätaren - död.
Funderar på om det kan vara generatorn trots att den inte visar att något skulle vara fel. Eller?
Elfel 325 E30
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis