Fick problem i sommras med att varvräknaren ibland fastnade vid 5-6000 varv, oftast dalade den inte ner för ens bilen vart avstängd i nån minut.
Efter motorhaveri stod bilen några månader, sen funkare räknaren inte alls.
Bytte nu först batterier utan framgång (dom gamla var friska) bytte sen hela instrumentet till ett där räknaren funkade innan det plockades ur för ett halv år sen, monterade även nya batterier i den. Nu hoppar räknaren och förbrukningsmätaren upp normalt i 2 sekunder, sen rycker det till i båda visarna, och dom dalar till botten. Stänger jag då av motorn så gör båda visarna ett ryck efter ca 5 sek ??
Nån sa att varvräknaren styrs av boxen, och inte direkt från spolen, är det så ??
Jag har försökt läsa skema och följa kablarna men utan framgång.
Bilen är en 325-88 motronic.
Varvräknarproblem.
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Varvräknarproblem.
Kör 325 E36 -92
530iaT -01
På Is eller asfalt.
Rikard Gjersvold
0705113073
530iaT -01
På Is eller asfalt.
Rikard Gjersvold
0705113073
-
Jag kan sägqa som så att det kan vaar riktiga kraftiga problem med att fixa dessa instrument, tyvär komemr jag inte riktigt ihåg, hur kretschemat ser ut.
men jag kan säga att det kan vaar riktiga problem, med det, samnt kolla Så inet skruvarna i botten har gått in o pajat ktreskortet, det är vanlgit att dom är för långa oså när man skruver ihop dom så pajar kortet.
Det bästa du kan göra är att kolla upp vilken ledning varvräknaren sladden är, oså följa den igenom hela kretskortet det är dte bästa du klan göra.
men jag kan säga att det kan vaar riktiga problem, med det, samnt kolla Så inet skruvarna i botten har gått in o pajat ktreskortet, det är vanlgit att dom är för långa oså när man skruver ihop dom så pajar kortet.
Det bästa du kan göra är att kolla upp vilken ledning varvräknaren sladden är, oså följa den igenom hela kretskortet det är dte bästa du klan göra.
- Nisse Järnet