Fråga 1: Raceventiler
När anser ni det lönt att kosta på sig raceventiler? Jag har inte läst att originalventilerna går av på löpande band, så vad tjänar man på raceventiler mer än att de flödar bättre? Eller är det så att originalventilerna faktiskt börjar gå av när man närmar sig en viss trimningsgrad? Hänger det ihop med varvtal eller avgastemp?
Fråga 2: Fullradiesäten
Vad tar ni för en mirafräsning av ventilsätena, så man får "fullradiesäten" ?
Kan man göra detta ihop med sleevning av ventilstyrningarna och spara några kronor, eller kostar det samma oavsett kombinationen av de jobbet. Tänker på uppsättningskostnader osv.
Gör det någon skillnad med fullradiesäten i ett verkligheten, och inte bara i en flödesbänk?
Ångrar jävligt mycket att jag portade sönder den gamla toppen som var svetsad och klar MED fullradiesäten och nya styrningar.....

Fråga 3: Portning
Jag har sågat isär min kasserade topp för att kontrollera kanalernas godstjocklek osv. Det finns många många många tankar och idéer ang hur man ska porta en topp. Så vad anser ni om denna portning jag gjort?
Insugsport före portningen

Efter testportning

I genomskärning, (avgasporten är portad på samma sätt)

Med ventiler och styrningar

Jag ska väl lägga till att målet är 500hk med E85 och Vortechkompressorn på min smidda 2,7 liters maskin.
Mvh Nisse