CHRiS BMW e30 Touring Turbo
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
CHRiS BMW e30 Touring Turbo
Jaha då får man lägga upp lite bilder på pärlan.
Den gammla M50 motorn lyfts ur och ersäts men en helt nyren M50B25 motor med ARP bultar och MLS 3.5mm packning.
Ladda 0.8bar med den gammla motorn men nu är tankarna att jag ska ladda 1.0 - 1.4bar med ny mapp.
Stort tack till Mange (SANGE) och Andre som har hjälpt mig!
Lite Info:
M50B25 icke vanus motor (E36)
Planad topp
ARP topplocksbultar
3.5 mm MLS topppackning
GT47 Turbo
Specialsvetsat ALU insug
Gröna spridare
10mm bränsleledningar
2st 1000hk bensinpumpar
Bensinfiler som klarar över 1000hk
Stor IC som täcker fronten
SPAL fläkt
M5 kylare
ALU tryckrör
3.5" DP
3" avgas
Extraktor grenrör
Grenrör och DP värmelindat
2st 38mm Tail WG
Kolfiber toppkåpa
Nylon busningar till motor och låda
Lättare svänghjul
PPFs lammel (4-pucks sinter)
PPFs tryckplatta
M3 växellåda
540 kardan
M5 bakdiff
NIRA i3 motorstyrning
H&R coilovers
H&R kränghemare
Fjäderbenstag
Starkare busningar överallt
17" vita fälgar
215.45.17 däck
Bromsar orginal än så länge
Skinn stolar (sport) fram
CD
Div mätare
Sparco ratt
ALU v-knopp
Den gammla M50 motorn lyfts ur och ersäts men en helt nyren M50B25 motor med ARP bultar och MLS 3.5mm packning.
Ladda 0.8bar med den gammla motorn men nu är tankarna att jag ska ladda 1.0 - 1.4bar med ny mapp.
Stort tack till Mange (SANGE) och Andre som har hjälpt mig!
Lite Info:
M50B25 icke vanus motor (E36)
Planad topp
ARP topplocksbultar
3.5 mm MLS topppackning
GT47 Turbo
Specialsvetsat ALU insug
Gröna spridare
10mm bränsleledningar
2st 1000hk bensinpumpar
Bensinfiler som klarar över 1000hk
Stor IC som täcker fronten
SPAL fläkt
M5 kylare
ALU tryckrör
3.5" DP
3" avgas
Extraktor grenrör
Grenrör och DP värmelindat
2st 38mm Tail WG
Kolfiber toppkåpa
Nylon busningar till motor och låda
Lättare svänghjul
PPFs lammel (4-pucks sinter)
PPFs tryckplatta
M3 växellåda
540 kardan
M5 bakdiff
NIRA i3 motorstyrning
H&R coilovers
H&R kränghemare
Fjäderbenstag
Starkare busningar överallt
17" vita fälgar
215.45.17 däck
Bromsar orginal än så länge
Skinn stolar (sport) fram
CD
Div mätare
Sparco ratt
ALU v-knopp
Last edited by Chris on 02 Apr 2006, 13:51, edited 1 time in total.
E30 Touring M50B25 Turbo
- Strandholm
- Posts: 3515
- Joined: 20 Nov 2005, 16:08
- Location: Gustavsberg/Stockholm
- Contact:
- Strandholm
- Posts: 3515
- Joined: 20 Nov 2005, 16:08
- Location: Gustavsberg/Stockholm
- Contact:
Starta bilen i da .. svinsvårstartad .. måste mappas om .. sen när man kommer hem me bilen så märker man att det pissar olja undertill .. vet inte vad det kan va men hela styrväxel m.m e pissoljit. hoppad nu det inte e nått alvarligt.
Så nu blev han varmkörd me så dags att skruva av vent-kåpan och spänna ARP. Kan jag använda en vanlig hylsa som e svarvad ?
USH .. hater oljelekage ! specielt när man inte vet var det kommer i från!
Så nu blev han varmkörd me så dags att skruva av vent-kåpan och spänna ARP. Kan jag använda en vanlig hylsa som e svarvad ?
USH .. hater oljelekage ! specielt när man inte vet var det kommer i från!
E30 Touring M50B25 Turbo
Chris wrote:Starta bilen i da .. svinsvårstartad .. måste mappas om .. sen när man kommer hem me bilen så märker man att det pissar olja undertill .. vet inte vad det kan va men hela styrväxel m.m e pissoljit. hoppad nu det inte e nått alvarligt.
Så nu blev han varmkörd me så dags att skruva av vent-kåpan och spänna ARP. Kan jag använda en vanlig hylsa som e svarvad ?
USH .. hater oljelekage ! specielt när man inte vet var det kommer i från!
En 12mm 3/8" långhylsa fungerar att dra med. Finns på würth att köpa.
Last edited by johankihl on 06 Apr 2006, 15:07, edited 1 time in total.
Chris wrote:Starta bilen i da .. svinsvårstartad .. måste mappas om .. sen när man kommer hem me bilen så märker man att det pissar olja undertill .. vet inte vad det kan va men hela styrväxel m.m e pissoljit. hoppad nu det inte e nått alvarligt.
Så nu blev han varmkörd me så dags att skruva av vent-kåpan och spänna ARP. Kan jag använda en vanlig hylsa som e svarvad ?
USH .. hater oljelekage ! specielt när man inte vet var det kommer i från!
Jag har en hel sats med såna hylser. Säg till Mange att leta upp dom för han har dom.
johankihl wrote:Chris wrote:Starta bilen i da .. svinsvårstartad .. måste mappas om .. sen när man kommer hem me bilen så märker man att det pissar olja undertill .. vet inte vad det kan va men hela styrväxel m.m e pissoljit. hoppad nu det inte e nått alvarligt.
Så nu blev han varmkörd me så dags att skruva av vent-kåpan och spänna ARP. Kan jag använda en vanlig hylsa som e svarvad ?
USH .. hater oljelekage ! specielt när man inte vet var det kommer i från!
En 12mm 3/4" långhylsa fungerar att dra med. Finns på würth att köpa.
Hoppas du menar 3/8"