Page 1 of 2

Nuke fuelrail

Posted: 22 Jul 2008, 10:11
by 1800
Vid vilken effekt på m30 bör man byta bort original fuelrailen? E85 är bränslet.

Posted: 22 Jul 2008, 12:30
by Nobbe
Beror ju på hur stora pumpar du har samt soppa ledningar.

AN8 räcker ju till bra jäkla mkt mos, om man har tillräkligt med pumpkapacitet, och dimentionen på original fuelrailen är ju inte mindre.

Posted: 22 Jul 2008, 14:31
by 1800
= om man trimmar för att få effekt och inte för att det ska vara snyggt så behöver man inte byta.

Posted: 22 Jul 2008, 20:08
by FoX
jag kör an6 överallt, vad jag vet så ska det räcka till 2400hk innan det blir för litet.

jag tror an6 är 7.6mm in.v

Posted: 22 Jul 2008, 21:03
by 1800
:lol: 2400hk! Hoho! De var inte illa...

Posted: 22 Jul 2008, 21:17
by Bmwandreas
Eller så kör man orig rail och anslutningar och smälter 6:ans kolv :lol:

Posted: 23 Jul 2008, 01:09
by 1800
Förklara dig, BMWandreas.
När går gränsen m.m? Och vad är det som gör nukerailen bättre?

Posted: 23 Jul 2008, 08:04
by Bäckis
AN6 brukar raggarna säger räcker till 1200hk sugmotor. Jag kör alltid AN8 eller AN10 matarledning, då vet man att det räcker till.

Original rail har väldigt klen anslutning och det som händer när man flödet inte räcker in är att cylindern närmast regulatorn går snålt och man rasar.

Man kan ju hårdlöda fast en grövre anslutning och ta upp hålet i railen på original om man vill.

Posted: 23 Jul 2008, 10:38
by 1800
Tack för ett bra svar.

Posted: 23 Jul 2008, 16:28
by turbotias
Måste bara inflika lite.. Regulatorn sitter ju vid 1'ans cyl på M30... misstänker att ni menar att man lätt bränner 1'ans cyl och inte 6'ans...

Posted: 24 Jul 2008, 02:35
by SebastianV
på min m20 rail sitter då både in o utgång på samma sida.. då borde det ju bli cylindern längst ifrån btr som får minst, rätta mig om jag har fel?

Posted: 24 Jul 2008, 06:11
by Storås
SebastianV wrote:på min m20 rail sitter då både in o utgång på samma sida.. då borde det ju bli cylindern längst ifrån btr som får minst, rätta mig om jag har fel?


Dom pratar om M30. Sen är det väl så att såsen som egentilgen ska in till 1ans spridare istället åkerin i regulatorn.

Mvh

Posted: 07 Feb 2009, 12:59
by LT
Storås wrote:
SebastianV wrote:på min m20 rail sitter då både in o utgång på samma sida.. då borde det ju bli cylindern längst ifrån btr som får minst, rätta mig om jag har fel?


Dom pratar om M30. Sen är det väl så att såsen som egentilgen ska in till 1ans spridare istället åkerin i regulatorn.

Mvh


Dubbelkollar bara ...

1.Vilken kolv tar stryk i m30 om soppaledningarna är för dåligt
dimensionerade??

Posted: 10 Feb 2009, 20:36
by Andy_b
turbotias wrote:Måste bara inflika lite.. Regulatorn sitter ju vid 1'ans cyl på M30... misstänker att ni menar att man lätt bränner 1'ans cyl och inte 6'ans...

gåt det inte rör i bakant fram till btr ... då tar den ju soppan från bakant

Posted: 10 Feb 2009, 21:03
by Tjottirotti
Bäckis wrote:AN6 brukar raggarna säger räcker till 1200hk sugmotor. Jag kör alltid AN8 eller AN10 matarledning, då vet man att det räcker till.

Original rail har väldigt klen anslutning och det som händer när man flödet inte räcker in är att cylindern närmast regulatorn går snålt och man rasar.

Man kan ju hårdlöda fast en grövre anslutning och ta upp hålet i railen på original om man vill.


Om man löder om så man får en grövre anslutning in i railen så räcker det? Eller borde man flytta på btren så den inte ligger precis över 1a cylindern också? eller vad ska man göra.. vill gärna köra med orginalrail för att slippa pilla med termostathus

Posted: 11 Feb 2009, 12:58
by Kim Frederiksen
Om man ska göra det "helt rätt" kan man göra så at man sättar en matar slang i varje ända och returen ( och regulator) i mitten på railen mellan cylinder 3 och 4 ( på en 6 cyl. maskin)

på det sätet skal varje matar slang "bara" leverar till 3 spridare..

Posted: 10 Mar 2009, 00:05
by Tjottirotti
Men är det inte så att btren öppnar när man kör "lugn" körning och sen när man får laddtryck så håller den trycket och då borde man inte smälta kolv? bara en fundering...