Elschema?
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Elschema?
Tänkte att jag skulla göra om mitt elsystem då det krånglat en hel del. I nuläget har jag delvis använt mig av originalkablaget vilket jag nu hade tänkt att undvika.
Frågan är då vilka kablar som går upp till instrument mm som kan behöva användas. Antar att man hittar dem i det runda kontaktstycket som sitter på torpeden men vad går var?
Det jag kommer på att man behöver använda är: Varvräknare, oljetryckslampa, tänd +. Vad har jag mer missat och har någon koll på hur man hittar dessa kablar?
MVH Jonas
Frågan är då vilka kablar som går upp till instrument mm som kan behöva användas. Antar att man hittar dem i det runda kontaktstycket som sitter på torpeden men vad går var?
Det jag kommer på att man behöver använda är: Varvräknare, oljetryckslampa, tänd +. Vad har jag mer missat och har någon koll på hur man hittar dessa kablar?
MVH Jonas
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290
Det kan oxå vara nåt, fast den går väl inte via originalboxen eller kablaget som går i motorrummet?
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290
-
- Bmwandreas
- Moderator
Bmwandreas wrote:Idag är jag snäll:)
Pin 18 = startmotor
Pin 1 = laddlampa
Pin 19 = Oljetemp (M3)
Pin 13 = bensinpump
Pin 5 = oljetryck
Pin 4 = vattentemp instrumentet
Pin 7 = tändningsplus från tändningslåset
Suveränt tack för det!
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290
- Strandholm
Någon som vet hur det funkar med e30 med m20 motorn?
Vill ha m3 mätarhus på min med oljetemp, skulle va väldigt läckert då jag inte gillar extramätare :/
Kan sätta på m3 mätarhuset och koppla in det rakt på och sedan koppla via pin 19 på någe vis ?
Måste ju finnas 100 tyska hemsidor om detta? ;P
Vill ha m3 mätarhus på min med oljetemp, skulle va väldigt läckert då jag inte gillar extramätare :/
Kan sätta på m3 mätarhuset och koppla in det rakt på och sedan koppla via pin 19 på någe vis ?
Måste ju finnas 100 tyska hemsidor om detta? ;P
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.
Hmm, blev lite konfunderad idag när jag mekade el. Vart tar varvräknarsignalen vägen? Går inte den i samma kontakt?
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290
Här finns det ett gäng elsheman för olika BMW:s.
Sen vet man ju inte hur länge dom kommer ligga uppe.
Sen vet man ju inte hur länge dom kommer ligga uppe.
The best drug in the world is still adrenaline.
Nu är jag dum i huvet men vad heter 320 touring-89 :ans insprut/tändning
Markus Jonsson
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;