Skillnad race- och lastbilsintercooler?
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Skillnad race- och lastbilsintercooler?
Är det stor skillnad i kylförmåga, flöde osv mellan en raceic och en lastbilsic (en förutsättning är ju då att de är lika stora)? Fördelar/nackdelar med en kapad lastbils? Svetsa nya gavlar, är det några problem med det?
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Frågan är om det inte är enklare och ev billigare i slutändan att hänga dit en sånhär tex:http://www.pure-pf.com/webshop/ppf_webshop2/catalog/product_info.php?cPath=32&products_id=63
Då slipper du hålla på med krångel och omsvetsning av en lastbilsic som sen kanske inte heller är lika effektiv som den färdiga du kan köpa.
Då slipper du hålla på med krångel och omsvetsning av en lastbilsic som sen kanske inte heller är lika effektiv som den färdiga du kan köpa.
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290
M3JONAS wrote:Frågan är om det inte är enklare och ev billigare i slutändan att hänga dit en sånhär tex:http://www.pure-pf.com/webshop/ppf_webshop2/catalog/product_info.php?cPath=32&products_id=63
Då slipper du hålla på med krångel och omsvetsning av en lastbilsic som sen kanske inte heller är lika effektiv som den färdiga du kan köpa.
Jo, tack för tipset! Är det en sån du har på din bil? För du har väl lyckats ha kvar både framlyktorna och dimljusen?
Jag har modellen som är större. Har dock inte kvar dimljusen men det beror inte på att de inte får plats, vill ha in luft till bromsar och oljekylare där istället. Jag har utloppen på ovansidan av frontplåten så jag har få kapa lite i plasten runt lysena men de flesta turboåkare har utloppen i botten av ic´n så då ska man inte behöva kapa i lysena heller. Ärtan har någon bild på det i sin projekttråd.
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290