Jaha, då var vi där, igår mobbade jag en volvo ägare för att han bakaxel inte palla, idag är det min tur. Var och sladda omkring på isen och kommer ut på asfalten, tänkte vafan, kan väl börna ett tag på asfalten, så det gör jag, efter några sek smäller det till och bilen vägrar röra på sig, hoppar ut ur bilen och kollar, ser då att båda drivknutarna är hela., någon som vet vad de kan vara för fel?
Det händer inget om jag har en växel i och rullar bilen, de låter inget.
och de hugger inte som de gör om man har växel i heller, är de klumpen som gått sönder?
du har nog kört av dom små diffhjulen i klumpen...
om du endå kör på is o leker så är ett alternativ att svetsa
fast dom i diffhuset så kan ut o leka igen
david__ wrote:du har nog kört av dom små diffhjulen i klumpen... om du endå kör på is o leker så är ett alternativ att svetsa fast dom i diffhuset så kan ut o leka igen
Hehe jå, det kan man ju göra. fast lite surt, då måste jag väl byta bakaxel sen?
david__ wrote:du har nog kört av dom små diffhjulen i klumpen... om du endå kör på is o leker så är ett alternativ att svetsa fast dom i diffhuset så kan ut o leka igen
Hehe jå, det kan man ju göra. fast lite surt, då måste jag väl byta bakaxel sen?
jaha, då har jag skruvat isär skiten, då är det så att "stången" som går mellan dreven har gått av, orka inte agadiffa så ska se om det går att borra ut och göra en ny, dock är jag rädd att den inte kommer hålla så länge ..