koppling tar ej M20
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
Men om man shimsar ut trycklplattan greppar ju inte kopplingen eller...
Trycket blir ju mindre på lamellen
Förläng armen i koplingscylindern i stället...
Trycket blir ju mindre på lamellen

Förläng armen i koplingscylindern i stället...
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
Shimsa!
Att förlänga armen hjälper inte alls då slaglängden på huvudcylindern (koplings pedalen) inte räcker.
Om man shimsar tryckplattan rätt så får man ut max tryck. Även en original tryckplatta håller en hel del om man shimsar den rätt!
Att förlänga armen hjälper inte alls då slaglängden på huvudcylindern (koplings pedalen) inte räcker.
Om man shimsar tryckplattan rätt så får man ut max tryck. Även en original tryckplatta håller en hel del om man shimsar den rätt!
Fagon, Stabbarps-Auto, Smidmek AB,HD-Pro
titta lite i denna tråd
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... highlight=
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... highlight=
Jag har faktist kapat ett hål (80x40mm) på undersidan av växellådan så att man kan se tryckplattan och shimsar den lätt utan att riva ner lådan, på det vis kan man prova sig fram till bästa tryck!
Förresten.. dum fråga, men sätter du lamellen på rätt håll?
Förresten.. dum fråga, men sätter du lamellen på rätt håll?
Fagon, Stabbarps-Auto, Smidmek AB,HD-Pro
- BmwFredrik
Jag kör block och låda ifrån en 5serie (M20) i min e30.
Har smäckat dit en 618 och en 4-p sinter.
Har precis samma jäkla problem som dig, testade först att förlänga min gamla slav till 320in som ska ha 19 slag med först 1cm, sen 1,2 sen 1,8
Köpte nu på mig en slav till en 5serie med 22 i slag och monterade den igår!
Luftat duktigt, bytt alla slangar, ny olja, hel och jätte fin huvudcylinder!
Lika fasiken så vill den inte koppla ur. är så att man kan rotera däcken när man har 5an i, men man hör hur sintern glider emot. Vad kan vara galet? kan det vara gaffeln eller urtrampningslagret som har fått sig en dänga någon gång? Hjälp uppskattas mycket!
Har smäckat dit en 618 och en 4-p sinter.
Har precis samma jäkla problem som dig, testade först att förlänga min gamla slav till 320in som ska ha 19 slag med först 1cm, sen 1,2 sen 1,8

Köpte nu på mig en slav till en 5serie med 22 i slag och monterade den igår!
Luftat duktigt, bytt alla slangar, ny olja, hel och jätte fin huvudcylinder!
Lika fasiken så vill den inte koppla ur. är så att man kan rotera däcken när man har 5an i, men man hör hur sintern glider emot. Vad kan vara galet? kan det vara gaffeln eller urtrampningslagret som har fått sig en dänga någon gång? Hjälp uppskattas mycket!
E39 540i/6 S62b50
E39 523i Vinterpulka
E39 523i Vinterpulka
Kontrollerade allt när jag plockade ihop det. Men ska riva för att se så allt annat står rätt till.. Är det så illa så att den sitter åt fel håll, då säljer jag aset och börja mecka 3hjuling! 
Edit: till e30 står det ju att det ska vara 20.2mm slag eller vad det var, min slav slår ju 22.2.. Vad kan hända ifall jag använder denna fortfarande och det är det felet som skrevs ovan? :O

Edit: till e30 står det ju att det ska vara 20.2mm slag eller vad det var, min slav slår ju 22.2.. Vad kan hända ifall jag använder denna fortfarande och det är det felet som skrevs ovan? :O
E39 540i/6 S62b50
E39 523i Vinterpulka
E39 523i Vinterpulka
-