Page 1 of 3
Mossel - E36 M50 Turbo 560hk/635nm
Posted: 27 May 2008, 00:35
by mossel
BMW E36 M50B25 tic
Bilen før byggingen startet (2007)
2008:
M50B25 gått ca 150k som turbokonverteres:
-Bunndel-
Borret opp/honet
Planslipt
SPM Smidde råder m/ ARP bolter
Smidde JE stempler
8:1 kompresjon
-Topp-
Custom PPF insug
Accufab 70mm Spjell
Planslipt topp
Miraslipte ventiler
Cometic MLS 3mm toppaking
ARP toppbolter
-Motorstyring-
Haltech E6K datasprut
Haltech tenningssystem
6x 580cc Siemens Deka dyser
PPF Fuelrail
Walboro 255l bensinpumpe
Aeromotive BTR
Aeromotive Bensinfilter
-Overladning-
t3/t4 turbo for ekstern wastegate
Intercooler m/ alt av rør og slanger (600mm - 300mm - 76mm)
Høyglanspolert grenrør for underliggende turbo
Oljekjølerkit fra Victory Product Design
RFL dump
3" Rustfri eksos m/ 2x 3,5" stusser
-Kobling-
Sachs 618 Trykkplate (PPF)
4-pucks 228mm sinter lamell (PPF)
M20 Svinghjul
-Bremser-
356mm 8-stemplet K-Sport
Stålomspunnede bremseslanger
-Understell-
FK König Sport Coilovers
Diff sperre
-Interiør-
Jamex stoler med sparco understell
Digidash instrument
FIA godkjent helbur (WRC)
4-punkts LMS seler
Noen bilder fra bygget:
Slutten av 2007:
Nå:
Posted: 27 May 2008, 00:52
by mossel
Skal til PPF 10.Juni for å mappe og bremse
Posted: 27 May 2008, 07:03
by Johan_S
Riktigt läcker!
Posted: 27 May 2008, 09:36
by moonzhine
grymt läcker..väldigt lika min med tanke på färg och fälgar..
vart hru fått tag på adaptern till oljekylningen?
Posted: 27 May 2008, 11:01
by mossel
moonzhine wrote:grymt läcker..väldigt lika min med tanke på färg och fälgar..
vart hru fått tag på adaptern till oljekylningen?
Hei.
Denne er kjøpt fra Victory Production Design i USA. Kostet rundt 5000,- NOK for denne ink. slanger og oljekjøler. Så det koster, men funker veldig bra!
Posted: 27 May 2008, 11:14
by moonzhine
okej..går tilloppet från röret som kommer upp i filterhållaren eller hur funkar de?man borde ju kunna tillverka en sån sj..
Posted: 27 May 2008, 11:21
by mossel
moonzhine wrote:okej..går tilloppet från röret som kommer upp i filterhållaren eller hur funkar de?man borde ju kunna tillverka en sån sj..
1) Her tas nedkjølt olje ut til turbo (man ser den går ned og under til grenrør siden)
2) Her hentes varm olje fra motoren og føres ut i oljekjølerne for så å gå tilbake til motoren. Grunnen til at det er to stk slanger er jo for å føre oljen tur/retur.
Dette lokket er produsert av VPD (Victory Production Design) i USA, her kjøpte jeg det det fra. Lokket fordeler oljen som allerede har vært innom motoren ut til kjølerne og den nedkjølte olje går til turbo og tilbake til motoren, knallbra løsning.
Så det kan nok lages, men er også ganske avansert.
Posted: 27 May 2008, 11:57
by Mardo@estonia
did'u bore block up to 84,5mm to?
just asking, i just bored my m50b25 block up to 84,5mm
and now i cant find M52B28 crank
your car is very nice, i never thougt that the bmw original rim is so sexy
Posted: 27 May 2008, 12:12
by mossel
Mardo@estonia wrote:did'u bore block up to 84,5mm to?
just asking, i just bored my m50b25 block up to 84,5mm
and now i cant find M52B28 crank
your car is very nice, i never thougt that the bmw original rim is so sexy
Hi, yes i bored to 84,5mm!
I was kinda surprised myself with how the color on the rims matched
Posted: 27 May 2008, 12:25
by Chrille
Riktigt läcker.. Jag har aldrig gillat E36 egentligen men denna var riktigt go... bra jobbat!
Posted: 27 May 2008, 14:35
by mossel
Nå har jeg ikke postet mye informasjon om turboen, men hvor mye rwhp kan jeg forvente meg av denne? 1.5bar ladetrykk.
Posted: 27 May 2008, 19:52
by bumper
Fin bil.
Jag gillar detaljer som luftintagen i huven. Hur gjorde ni dessa hål?
Posted: 27 May 2008, 20:10
by salis
Shysst kärra!
Bumper om ja inte ser fel ser det ut att vara samma typ av "galler" som det sitter längst upp på huven orginal dvs.. =)
Posted: 27 May 2008, 20:25
by mossel
salis wrote:Shysst kärra!
Bumper om ja inte ser fel ser det ut att vara samma typ av "galler" som det sitter längst upp på huven orginal dvs.. =)
Delvis rett
Det er faktisk fra lufterillene i toppen av volvo panser (som normalt sett ligger side om side). Har sveiset inn disse, for litt ekstra kjøling!
Posted: 28 May 2008, 02:34
by Mardo@estonia
mossel, is the M52B28 crank to M50 block bolt-on, never tryed it so i have now one on my table but my block is far away
Posted: 28 May 2008, 06:02
by Ola
Mardo@estonia wrote:mossel, is the M52B28 crank to M50 block bolt-on, never tryed it so i have now one on my table but my block is far away
Yes, it`s a direct fit!
Tøff bil Mossel.. FET farge! Angående effekt, så må du nok finne mere info om turboen din før en både kan gjette på effekt og ladetrykk..
Legg meg til på msn, så kan vi prate litt m50 turbo innimellom om du vil
Ola(A)sunndals.net (bytt (A) med @)