Page 1 of 2
Sachs 618?
Posted: 22 Mar 2006, 22:33
by Propan
Hei,det står at den tåler 700nm+ med Zinter lamell.
Er dette en forsterket trykkplate eller er den en standard?
Hva er den evt standard til?
Posted: 22 Mar 2006, 22:34
by Bmwandreas
Förstärkt
Posted: 22 Mar 2006, 22:46
by Propan
Å jævlar det va kjappt...
Hva er gjort med den?
Posted: 22 Mar 2006, 22:48
by Bmwandreas
Det är Sachs Racing tryckplatta.
Posted: 22 Mar 2006, 22:52
by Propan
Hmm ok.
Takk.
Posted: 27 Mar 2006, 20:57
by Strandholm
Har ni den hemma?
Kan ni skicka imorron?
Posted: 27 Mar 2006, 21:04
by Bmwandreas
kan skicka imorn
Posted: 31 Mar 2006, 18:24
by Anders A-son
Ställer min fråga här istället för att starta en ny tråd. Hoppas det går bra.
Har en -618 tryckplatta från ppf!
Har ett helt plant svänghjul å ska köra med en lamell som är 8mm tjock. Jag vill veta om jag behöver "bricka" ut tryckplattan eller om jag ska svarva på hjulet vid plattans infästning?
Eller om jag omformulerar mig...
Helt plant svänghjul, hur tjock ska lamellen då vara för att få rätt lamelltryck?
Ni hajar nog vad jag menar...
/Anders
Posted: 31 Mar 2006, 19:20
by Bmwandreas
Vi brukar köra helt plant svänghjul.
Kan mäta imorn hur tjock en sinterlamell är, om inte nån här har en liggandes och kan mäta?
Posted: 31 Mar 2006, 20:28
by Per Eriksson
när lamellen är 9,6mm så kan det vara plant.
med din 8mm lamell ska du ha slitytan 1.6 mm högre.
Posted: 31 Mar 2006, 21:05
by Strandholm
Mer detaljerad info skulle sitta fint

Ska sätta min 618 på plant svänghjul
Posted: 31 Mar 2006, 21:25
by Kero
Amplify wrote:Mer detaljerad info skulle sitta fint

Ska sätta min 618 på plant svänghjul
Med original lamell att tillägga om det spelar någon roll.
Posted: 31 Mar 2006, 21:57
by Bmwandreas
Alltså 618 plattan passar rakt på orig M20 svänghjul. Det behöver inte moddas.
Posted: 31 Mar 2006, 23:12
by Strandholm
Nä det förstod jag också. Men om det är plant istället för så som det ser ut original (svänghjul) så blir trycket lägre som jag förstår det?
Posted: 31 Mar 2006, 23:32
by bmwpatrik
M20 svänghjulet är ju plant orginal?
Posted: 01 Apr 2006, 05:10
by Anders A-son
när lamellen är 9,6mm så kan det vara plant.
med din 8mm lamell ska du ha slitytan 1.6 mm högre.
Okej, får man fråga var du fått uppgifterna ifrån?
Jag åker volvo, så jag har ingen koll på hur M20 svänghjul ser ut tyvärr.
Förra säsongen åkte jag med 618 å sinter och provade både att ha slitytan 1,5mm högre och att ha det helt plant, båda sätten funkade utmärkt med lite drygt 550 nm. Detta med 8mm lamell då.
Men nu ska man ju förhoppningsvis få ut lite mer mos i maskin, å vill gärna veta vad som är rätt och riktigt, så man utnyttjar plattans hela kapacitet.
/Anders
Posted: 01 Apr 2006, 05:56
by Bäckis
Lamellen ska vara 9mm enligt Sachs, men det verkar inte vara så noga. Tror alla utom Sachs egen sinter ligger på ca 8,5mm, och vi har kört med 700+Nm utan minsta problem med den set uppen.